Jak pracovat s dark mode v e-mailingu

O vlivu dark mode (tmavého režimu) na e-mail marketing se začalo mluvit už v roce 2018, a od té doby je pro marketéry docela výzvou. Dark mode totiž mění zobrazení uživatelského rozhraní celého zařízení nebo konkrétní aplikace. Změna se tak nevyhne ani zobrazení e-mailů, které příjemci na zařízeních otevírají. Pojďme se podívat na to, co je dark mode, které aplikace jej podporují a jak s ním v e-mailingu efektivně pracovat 👇

Co je dark mode a kde se používá?

Dark mode, neboli tmavý režim, je typ zobrazení, který převrací barevnou škálu do tmavých odstínů. V tomto zobrazení se barvy určitých prvků v aplikaci nebo v celém operačním systému převrátí na opačnou stranu barevného spektra. 

Jde o populární mód zobrazení, který se využívá jak na mobilech, tak na desktopu. Cílem tmavého režimu je snížit množství světla, které z obrazovky vyzařuje, a k tomu dochází nejčastěji změnou bílého pozadí na černé a černého textu na bílý (tmavý režim většinou využívá tmavého pozadí a světlého popředí).

Rozdíl mezi dark mode a klasickým zobrazením
Dark mode versus klasické zobrazení (zdroj: blog E-mail on Acid)

Proč si lidé zapínají dark mode? 

Zaprvé šetří naše oči, a to zejména, pokud pracujeme v noci nebo v tmavém prostředí. Náš zrak je totiž díky aktivaci tmavého režimu méně namáhán modrým světlem, plus se v tomto režimu zlepší čitelnost textu. Dalším důvodem může být, že se v tomto režimu více šetří baterie v zařízení.

Aplikace a systémy, které dark mode podporují 

Dark mode si může uživatel aktivovat pro celé zařízení, případně jen pro konkrétní aplikaci, která tento režim podporuje. Pro nás je důležité, kteří poštovní klienti jsou na tmavý režim připraveni, a jakým způsobem v zobrazení reagují.

E-mailoví klienti, kteří podporují dark mode: 

    • Email.cz (Android, Apple)
    • Seznam.cz (desktop, Android, iOS)
    • iOS Mail
    • Apple Mail
    • Gmail App (Android, iOS13+)
    • Outlook.com
    • Outlook 2019 (MacOS, Windows)
    • Outlook (iOS, Android)

U výše uvedených e-mailových klientů počítejte s určitou změnou v zobrazení šablony, pokud má příjemce aktivní tmavý režim. A abychom to neměli jednoduché, tak každý z poštovních klientů reaguje na tmavý režim trochu jinak. Jaké jsou tři nejčastější možnosti zobrazení e-mailu v dark mode? 

a) E-mail se zobrazí beze změny

HTML e-mail zůstane v původním barevném zobrazení, tak jak jste jej nastavili, tmavé bude pro uživatele, kteří si aktivují tmavý režim ve svém UI pouze pozadí aplikace. Platí pro zařízení od značky Apple, konkrétně v aplikacích Apple Mail, iOS Mail.

Darkmode příklad e-mailu
Zobrazení HTML e-mailu v aplikaci Apple Mail na desktopu

b) Částečná změna v zobrazení e-mailu

Změny v HTML e-mailech jsou aplikovány pouze pro světlé prvky. Světlé barvy budou změněny do tmavých, ovšem tmavé barvy zůstávají beze změny. Platí pro Outlook (Android, iOS, MacOS, Outlook.com), Gmail App (Android).

Rozdíl zobrazení dark mode v Gmailu
Dark mode vs. klasické zobrazení v Gmail aplikaci pro Android

c) Kompletní změna zobrazení

Změna v zobrazení platí jak pro světlé, tak pro tmavé barvy v e-mailu. Světlé prvky se změní na tmavé a naopak, což může významně ovlivnit vzhled a čitelnost celého e-mailu. Úplnou změnu můžete čekat v Gmail aplikaci (iOS13+) a Outlooku 2019 (Windows).

Apple dark mode změna zobrazení
Ukázka, jak se změní zobrazení v Gmail aplikaci na iOS13+

Určitě není od věci si zjistit, který poštovní klient (Gmail, Seznam, Outlook) je nejvíce používaný mezi kontakty ve vaší databázi. Jakmile budete tuto informaci mít, můžete zobrazení šablony dále optimalizovat a testovat přímo pro daného poštovního klienta. 

TIP: Informaci o poštovním klientovi příjemců vaší kampaně najdete v Ecomailu v sekci ➡ Report kampaně, v levém menu >> OS / Klienti / Schránky.

Screenshot z Ecomailu - reporty
Sekce OS / Klienti / Schránky v reportu kampaně

Praktické tipy, jak upravit šablonu pro správné zobrazení v dark mode

1. Použijte transparentní pozadí obrázků 

Obrázky do vašich e-mailových šablon zkuste vždy vytvářet s transparentním pozadím. Pokud používáte v celé šabloně bílé pozadí, obrázek s bílým pozadím se v běžném režimu zobrazí v pořádku. Pokud se ale díky přepnutí do dark mode změní pozadí, mohli byste být nepříjemně překvapeni bílým rámečkem okolo obrázku na černém pozadí. 

Šablona - správně použité obrázky s transparentním pozadím
Správně použité obrázky s transparentním pozadím
(na levé straně v klasickém zobrazení, vpravo v „tmavém režimu“)

2. Přidejte bílý obrys

Jednou z možností, jak zabránit situaci, že vám v dark mode e-mailu cokoliv tmavého na černém pozadí zmizí, je přidat bílý obrys (neboli “stroke”), čímž zlepšíte čitelnost pro případ, že dojde ke změně barvy pozadí. 

Šablona s obrázky pro dark mode
Text na tmavém pozadí vynikne díky bílému obrysu

3. Zaměřte se na logo  

Většinou je logo firmy umístěno na začátku šablony a tak je jednou z prvních věcí, kterých si příjemce pravděpodobně všimne. Pokud máte tmavé logo, můžete mu přidat zmíněný bílý okraj, díky čemuž vynikne i v tmavém režimu. Nezapomeňte taky na transparentní pozadí, bez něj vám v tmavém režimu vzniknou nevzhledné bílé obrazce, tzv.islands of white, jako na obrázku 👇

Špatně použité obrázky v dark mode
Logo bez transparentního pozadí v dark mode e-mailu

4. Zobrazení šablony vždy testujte

Před odesláním kampaně nezapomeňte na testování zobrazení v různých poštovních klientech. Otestujte zejména ty schránky, které využívají vaši adresáti. E-mail si můžete poslat na svou vlastní adresu a uvidíte, jestli se prvky šablony zobrazují tak, jak jste si představovali i v tmavém režimu. Nezapomeňte vyzkoušet i zobrazení e-mailu na mobilu. 

5. Zkuste naše předpřipravené dark mode šablony

V aplikaci jsme připravili speciální sekci předpřipravených šablon pro dark mode zobrazení. Pokud si s přípravou šablony nevíte rady, můžete použít jednu z nich. 

Printscreen z Ecomailu - šablony
Předpřipravené šablony v Ecomailu

TIP: Další návody pro „tmavý režim“ v e-mailingu najdete v tomto článku, nebo v této vyšperkované infografice

 

Dark mode je stále relativně v začátcích, do budoucna tak můžeme očekávat další změny či rozšíření mezi více aplikací. Základy už máte, tak hurá do tvorby šablon 😊

Pokud si s tvorbou šablony nevíte rady, neváhejte využít služeb našich specialistů. Rádi vám vytvoříme šablonu na míru, která bude odpovídat vašim představám a správnému dark mode zobrazení. 

Ecomail nabídka

 

Tereza Oravova

Vložte váš komentář

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Discover more from Blog Ecomail

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading