Půl roku za námi a vy stále odkládáte věci, které jste chtěli mít hotové na začátku roku? Teď je ta správná chvíle to změnit a zapracovat na vašem e-mailingu. Abyste měli práci jednodušší, připravili jsme pro vás praktický checklist, kterým se můžete inspirovat. Využijte prázdniny efektivně a do nové sezóny naskočte připraveni a v plné síle.
#1 Revize stávajícího stavu
Než se pustíte do práce, připravte si souhrn všeho, co děláte a co máte v nástroji již nastavené. Nezapomeňte se podívat i na výsledky vašeho dosavadního e-mailingu. Tohle všechno vám pomůže vyhodnotit, čemu dát během léta prioritu. A pokud už jste měli v plánu nějakou změnu, ale nestihli jste to, teď je ten správný čas se tomu věnovat.
Co byste si měli v krátkosti zkontrolovat:
- Používáte v rozesílkách správně ověřenou doménu?
- Kontrolujete KPI a vývoj kampaní?
- Je vaše databáze kontaktů kvalitní? Využíváte double opt-in?
- Fungují dobře cesty sběru nových kontaktů?
- Víte jaká část vaší databáze je aktivní?
- Posíláte jednotný styl šablon?
- Jaké automatizace máte aktivní? Fungují správně?
- Máte v účtu aktivní integraci? Přenášejí se data správně?
- Trackujete chování uživatelů na vašem webu?
Pokud jste odpověděli “NE” minimálně u jedné otázky, přečtěte si následující tipy a budete mít jasno, jak posunout váš e-mailing 😉
#2 Kvalitní databáze klíčem k úspěšnému e-mailingu
Pokud s vaší databází nebudete pracovat správně, postupem času vám výkonnost e-mailingu začne klesat. Držte se několika jednoduchých zásad a můžete si být jisti, že si udržíte databázi v dobré kondici. Výsledky kampaní může ohrozit třeba posílání na neaktivní nebo neexistující e-mailové adresy, nedostatečná obnova databáze nebo odesílací doména.
Přečtěte si konkrétně sepsané kroky v našem manuálu 👇

#3 Předzásobte se kontakty
Nejdříve si prověřte, jakými způsoby se kontakty dostávají do vaší databáze – nákup, statický formulář, pop-up formulář a další. Následně zkontrolujte, zda tyto cesty fungují správně. Pokud narazíte na nějaké chyby nebo vám formuláře nepřinášejí dostatečné výsledky, teď máte čas na jejich refresh.
Pomocí dobře nastavených formulářů nasbíráte dostatek kvalitních kontaktů, které následně využijete v hlavní nákupní sezóně.
❗️ Pokud ještě sběrné formuláře nepoužíváte, doporučujeme jejich spuštění třeba přímo v aplikaci Ecomail >>
#TIP: Udělejte kampaň zaměřenou na sběr adres a předzásobte se úplně novými kontakty ještě před sezónou. Vymyslete třeba soutěž nebo nabídněte hodnotný obsah za e-mail 👇

#4 Zaměřte se na segmenty
Neposílejte pravidelně na celou databázi. U některých kampaní je vhodné posílat pouze na vybraný segment. Ještě s nimi nepracujete? Nevíte, zda je máte vytvořené správně? Doporučujeme prozkoumat vaše segmenty, dokud máte dostatek času.
Základem je rozdělit si databázi na aktivní a neaktivní část podle zapojení do vašich kampaní – otevření, prokliky, případně nákupy na e-shopu. S každým publikem pak komunikujte jinak. Na aktivní část databáze můžete posílat častěji. Tu méně aktivní z některých kampaní raději vynechejte a tzv. “mrtvé kontakty” se pokuste reaktivovat speciální nabídkou. Řídit se můžete také vybranými preferencemi vašich odběratelů.
Konkrétní příklady segmentů a jak s nimi pracovat se dozvíte v záznamu webináře👇
💡 Jestli už základy ovládáte, využijte naší nápovědy pro pokročilou segmentaci.
#5 Automatizujte a zvyšte svoje tržby
Mějte automatizované kampaně spuštěné už před začátkem sezóny a na podzim se plně věnujte jen běžným rozesílkám. Výhodami automatů je, že za vás samy posílají e-maily, takže vám šetří čas a přináší další prodeje. Navíc pravidelně komunikují s vašimi odběrateli přesně podle jejich aktuálních potřeb.
Nevíte jak nastavit první automatizaci? Začněte s jednoduššími automaty jako jsou uvítací kampaň po přihlášení k odběru nebo přání k svátku. V aplikaci Ecomail najdete už 14 šablon nejčastěji používaných automatizací. Díky těmto šablonám spustíte automatizaci na pár kliknutí.
Přehled přednastavených scénářů automatizací 👇
Pokud už máte automaty spuštěny, využijte prázdnin pro jejich kontrolu nebo případnou optimalizaci. Ujistěte se, zda je jejich obsah stále relevantní, informace aktuální a všechny odkazy funkční. Nezapomeňte také na jejich průběžné vyhodnocování.
#6 Vyšperkujte si stávající šablony
Neshodují se newslettery s vaším firemním designem? Nemáte sladěný styl všech používaných šablon? Nejste si jisti, jak má vypadat správná struktura e-mailu? Nebo už vaše šablony používáte dlouho a přestávají přinášet dobré výsledky? Teď máte čas vaše aktuální šablony vylepšit tak, aby fungovaly lépe na vaše odběratele.
Tvorbu nových e-mailů vám usnadní nové vychytávky v editoru šablon od Ecomailu:
- ChatGPT – tvořte newslettery rychleji pomocí umělé inteligence
- Carousel – vložte do newsletteru až pět obrázků, mezi kterými si budou moci vaši zákazníci listovat
- Gif – oživte e-maily vlastním gifem
- RSS feed – do newsletteru jednoduše vložte články z vašich stránek
👉 Vyzkoušejte ChatGPT v Ecomailu.
Nezapomeňte také na nastavení a testování e-mailů. Měly by se správně zobrazovat na počítači, v mobilu i v dark mode režimu.
#7 Využijte data o vašich zákaznících na maximum
Zkontrolujte si nastavení aktivních integrací. Zaměřte se na to, zda se všechny informace o zákaznících a jejich objednávkách přenáší z vašeho e-shopu správně.
Můžete si také vyhodnotit, zda tato data dostatečně vytěžujete a jakým způsobem s nimi pracujete.
Pokud stále nemáte žádnou aktivní integraci a přenášíte kontakty do e-mailového nástroje ručně, využijte volnějších kapacit a nastavte si ji. Integrace vám zajistí automatickou synchronizaci dat.
#8 Vytvořte si plán běžných kampaní
Než se pustíte do plánování rozesílek na další pololetí, vyhodnoťte si, které z nich vám v minulých obdobích nejvíce zafungovaly.
Začněte s plánováním raději už teď, ať máte dostatek času vše promyslet, a na podzim máte prostor kampaně v klidu zrealizovat. Budete se držet své zavedené strategie, využijete prodejních akcí, na které vaše konkurence nebude myslet, a nebudete vaše publikum zbytečně zahlcovat.
Nezapomeňte si připravit i dashboard, kde můžete sledovat klíčové ukazetele (CR, OR, počet odhlášených/vrácených a konverze). Díky tomu budete schopni průběžně vyhodnocovat, zda se vám daří plnit vámi stanovené cíle.
👉 S plánováním vám pomůže video s tipy pro hlavní nákupní sezónu.
#9 Vzdělávejte se s námi
Podívejte se na záznamy webinářů a výuková videa na našem Youtube kanále. Kromě těchto videií najdete užitečné tipy také v naší Ecomail Poradně. A pokud si nebudete vědět rady s nastavením funkcí přímo v Ecomailu, můžete napsat na naši online podporu.
#10 Zkoukněte, co dělá konkurence
Buďte lepší v oboru a zdokonalte svoje podnikání. Sledujte vaši konkurenci. Ať už se jedná o její produkty, reklamu, webové stránky, e-mailing či komunikaci na sociálních sítích. Rozhodně nekopírujte, ale nechte se spíše inspirovat pro tvorbu vlastních nápadů. Často můžete přijít i na nějakou mezeru ve vaší komunikaci.
Teď už víte, jak vylepšit váš e-mailing během prázdnin, abyste byli připraveni na hlavní sezónu. A jestli nevíte, tak…👇
💪 Nastartujte e-mail marketing s naší pomocí
Naučíme vás ovládnout aplikaci Ecomail, pomůžeme s revizí vašeho účtu nebo s nastavením automatizací. Ozvěte se nám na sluzby@ecomail.cz a naši specialisté vám připraví nabídku, která bude vyhovovat vašim individuálním potřebám.
Vložte váš komentář