Jaký byl Ecomail v 2022

V roce 2022 jsme dali na první místo ten nejdůležitější faktor pro úspěch firmy = lidi v Ecomailu i okolo něj. Jakmile jste obklopeni těmi správnými lidmi, ostatní přijde samo – skvělý produkt, spokojení zákazníci i partneři a zasloužený úspěch. Vyrostli jsme o 42 % a dosáhli obratu 84 milionů. Na dalších řádcích se dozvíte, jak se nám to společně podařilo.

Tady je rychlé shrnutí

  • Je nás 45! Za loňský rok jsme přijali 16 nových kolegů.
  • Vylepšený design aplikace, nové funkce a šablony i větší bezpečnost.
  • Napojení na e-commerce platformy a další systémy.
  • Růst klientů o 20 %, nárůst vyřízených dotazů na podpoře o 10 % a o 48 % více odeslaných e-mailů.
  • Certifikace agentur a hlubší spolupráce s partnery. 
  • Vlastní akce a budování komunity. 
  • Obrat 84 milionů, meziroční růst 42 % 🚀
  • Zahraniční expanze a zákazníci z celého světa.
  • Úspěšný launch nové verze editoru TOPOL.io.

Je nás 45! Přijali jsme 16 nových kolegů

Jedním z prvních a těch nejdůležitějších nových kolegů byl HR manager, díky kterému se nám podařilo posílit zásadní týmy. Nejvíce jsme rozšířili tým vývoje, protože skvělý produkt je základem našeho úspěchu. Přijali jsme 5 vývojářů, kteří za celý rok odvedli obrovský kus práce. Posílení přišlo taky do týmu zákaznické péče, která se rozrostla o 3 nové specialisty. 

Loni jsme taky postavili samostatný tým věnovaný expanzi a e-mailingovým službám. Do čela služeb se postavil Lukáš Balek. 

Lukáš Balek rozšířil tým Ecomailu

Lukáš Balek je specialista a nadšenec e-mail marketingu, kterého můžete vídat na konferencích, školeních a taky v čele našeho oddělení služeb

Nové kolegy jsme přibrali i do obchodu, financí, marketingu a designu. Díky posílení týmů vznikly nové příležitosti a role, které jsme obsadili interně. Celkově se na novou pozici posunulo pět interních lidí. 

Mám radost, že se nám daří nejvíce nabírat vývojáře. Je to výzva, ale těším se, kam se zase letos posuneme. Aktuálně máme otevřené tyto pozice. A s tímhle tempem náboru je mi jasné, že se rozhodně nudit nebudu.

Václav Huček, HR manager

Kancl, akce, dárečky

Zpátky do kanclu! Po covidové homeofficové éře se u nás loni vrátilo vše do normálu. Naprostá většina lidí chodí do kanclu a chodí tam ráda. A to taky proto, že nás šéfové rozmazlují. Kromě pátečních soutěží o bizarní ceny, oslav a teambuildingů nám pořídili třeba herní počítač, boxovací pytel a asi tunu lega.

Za celý rok jsme spolu v kanclu i mimo něj strávili spoustu času. Stihli jsme uspořádat 12 společných narozeninových oslav, minimálně 12 dalších party a často se po práci zdržet.

Občas jsme ale kancl opustili, například když jsme v létě vypluli na soukromou projížďku po Vltavě nebo když jsme shlíželi na Prahu na vánočním večírku na Žižkovské věži.

No, starají se o nás dobře 😉 

Instagram Ecomailu - @ecomail.cz


Mrkněte na Instagram. Najdete tam Voldemorta, Krakonoše, i naše legendární reelsko s milionem zhlédnutí. 

Nezastavitelný vývoj a boží produkt 

S tolika novými vývojáři jsme si mohli dovolit pustit se do jedné z nejobávanějších činností – udělat si pořádek. Pořádně vše zrevidovat, opravit a předejít technologickému dluhu. A u toho neustále posouvat nástroj kupředu. 

Tyhle pořádky si vzal na starost další z nových kolegů, kterému se podařilo práci vývoje lépe zorganizovat. Díky tomu umíme lépe řídit priority a dáváme si více záležet na tom, jakým funkcím se budeme věnovat.

Naši vývojáři přidali praktické nové funkce a vylepšení, o kterých uživatele informujeme v našich pravidelných videonovinkách a taky v changelogu

Všechny čtvrtletní video novinky si můžete pustit na našem YouTube kanále

Nejzásadnější novinky v aplikaci  

  • Pop-up formulář na mobilu. 
  • 13 nových šablon newsletteru. 
  • Update editoru e-mailových šablon. 
  • Dvoufaktorové ověření účtů pro ještě větší zabezpečení. 
  • Automatická kontrola kvality a očištění databáze pomocí Contact Spotlight
  • Vylepšené možnosti práce se slevovými kupóny. 
  • Nastavení více variant e-mailů v automatizacích pro relevantnější sdělení.
  • Zobrazování předchozích nákupů v e-mailové šabloně. 
  • Nová a vylepšená napojení na další systémy – eBrána, Ecwid, Fapi, Ineshop, Raynet, Shopify, Sklik, Solidpixels, Upgates, Webareal, Woocommerce.

Kombinujeme požadavky našich klientů, nové technologie a trendy. Vytváříme funkce, které pomáhají našim klientům uspět. Máme silný vývojářský tým, který se o Ecomail stará jako o vlastní.

Jan Tlapák, CEO & Lead Developer. 

Vylepšený design a jednoduché ovládání aplikace

Naši UXáci a designéři pracovali na tom, aby se Ecomail klientům i přes přibývající funkce pořád snadno ovládal. Základem je přehledné prostředí v aplikaci, proto se změnil design a rozložení dashboardu, detail kontaktu nebo třeba prostředí segmentace.

dashboard aplikace

Nový design úvodního dashboardu v Ecomailu.

Noví zákazníci a bezkonkurenční podpora

Počet uživatelů Ecomailu se zvýšil o 20 %. Našemu týmu obchoďáků se podařilo získat značky jako Skinners, Holky z marketingu, Asko, Econea, Alpine Pro, Knihobot, Orsay, Portu nebo CzechCrunch. 

Zvýšil se taky počet Shopteťáků, kteří používají integraci s Ecomailem, a to o 30 %. Náš doplněk na Shoptetu totiž patří mezi nejoblíbenější e-mailingové doplňky. S Shoptetem navíc pořádáme pravidelné webináře a setkání ShopMasters. O tom ale později 🙂

Celkově naši klienti loni přes Ecomail poslali o 48 % více e-mailů než v roce 2021. Na Black Friday se přes nás poslalo rekordních 15,2 milionů e-mailů.  

Takový nárůst klientů a odeslaných e-mailů znamená i velký nápor na naši zákaznickou podporu. Ta to ovšem i díky novým kolegům zvládla perfektně. Za celý loňský rok odbavila 2998 telefonátů a odeslala téměř 50 000 odpovědí. Průměrnou dobu odpovědi se nám dařilo držet do 8 minut, a možná i proto je celkové hodnocení spokojenosti s podporou na 97,1 %.  

Zákaznická péče je pro Ecomail klíčová. A pro mě je nesmírně důležité, aby práce lidi v mém týmu bavila a cítili se dobře. Proto pravidelně stmelujeme tým společnými aktivitami mimo práci. To se potom logicky odráží na výkonu.

Kateřina Sokolová, Head of Customer Support


Takové hodnocení podpory dostáváme od našich spokojených zákazníků. 

Prohloubili jsme spolupráci s partnery

Začali jsme se více potkávat s marketingovými agenturami a e-mailovými specialisty a věnovat se jejich potřebám v e-mailingu. Představili jsme certifikované partnery Ecomailu.

Loni jsme začali vydávat certifikáty marketingovým agenturám a e-mailingovým specialistům. Certifikace potvrzuje, že agentura opravdu rozumí e-mailingu a skvěle ovládá Ecomail.

Pro agentury a naše certifikované partnery pořádáme pravidelná offline setkávání u nás v kanclu a online hovory s produkťáky, na kterých sbíráme zpětnou vazbu a požadavky na vývoj. Certifikovaných partnerů máme už 12, všechny si je můžete prohlédnout tady.

A pokud máte zájem o certifikaci, napište naší partner managerce Terce na tereza@ecomail.cz

Grafika - certifikovaný partner

Mezi certifikovanými partnery jsou například: Promogen, Včeliště, Proficio, Filipes Media, Expando nebo Ant studio. 

Navíc jsme prohloubili spolupráci s dalšími partnery z oboru. Loni jsme se zaměřili na osvětu v oblasti doručitelnosti, a proto jsme měli hned dva webináře s těmi nejpovolanějšími – Davidem Fingerem ze Seznamu a Pavlem Polou z Etnetera Activate. 

Kromě dalších dvou vlastních webinářů jsme měli partnerské webináře s Shoptetem, Smartsuppem, Promogenem, Oxyshopem, Freelem a Legitas. 

Vzděláváme e-mailingovou komunitu 

Zaměřili jsme se na vzdělávání našich uživatelů i dalších e-mailingových specialistů. Vytvořili jsme e-booky, případové studie, 22 blogových článků a přidali 30 článků do nápovědy. Vzdělávací materiály jsme začali posílat i v obsahových newsletterech. 

V září jsme proškolili 70 nadšenců do e-mailingu na offline školení. Za celý rok jsme zvládli 57 workshopů a 45 konzultací, 2 vlastní webináře a přednášeli jsme na VŠE a ČZU. 

Rádi se potkáváme offline i online

Offline akce jsou naše. Potkáte nás skoro všude 😇. Ještě před pár lety jsme si dělali srandu, že za chvíli budeme dělat vlastní velké akce. A teď je to tady. 

  • ShopMasters – Naše první vlastní velká akce! Často jsme od e-shopařů slyšeli, že jim chybí místo, kde by se mohli potkávat s dalšími lidmi z oboru. A proto jsme se spojili s Shoptetem a Zásilkovnou a vytvořili akci, na které si e-shopaři vyměňují zkušenosti. A to hlavně v mastermindových skupinách, ve kterých diskutují. První setkání proběhlo v kancelářích Zásilkovny. A mělo úspěch i díky skvělému týmu, který celou akci připravil v rekordně krátkém čase úplně od nuly. 

Zahájení prvního ShopMasters v Zásilkovně, zleva: Milan Šmíd, Simona Kijonková, Jakub Stupka, Veronika Nosálová a Anna Seimlová.

  • Péhápkaři – Začali jsme spolupracovat s péhápkaři a uspořádali jsme u nás už dva srazy, na které přišlo celkem 80 PHP nadšenců.
  • Cocktail party pro klienty – V létě jsme uspořádali pravidelnou party pro klienty. Tentokrát v cocktailovém stylu s ohnivou show a profi barmanem, který míchal luxusní drinky.

  • Konference – Mohli jste nás potkat se stánkem nebo přednáškou na Barcamp Ostrava, Czech Online Expo, Digifestu, Hvězdách v e-mailingu, International e-commerce summitu, ShopCampu a Reshoperu. 
  • Socky, reelska, TikToky – Kromě vlastních akcí jsme šlápli ještě více do obsahu na sociálních sítí a rok 2022 byl oficiálně rok reelsek. Udělali jsme jich 18 a to nejúspěšnější má už přes 1,2 milionů zhlédnutí. A my jsme z toho úplně paf 🤯 Taky jsme si založili profil na TikToku (pozor, je návykový) a překonali hranice 1000 followerů na Instagramu a Linkedinu.  

Obrat 84 milionů a růst 42 % 

Schválně jsme nechali data až na konec. Protože bez všeho výše zmíněného a hlavně bez těch správných lidí by se nám tak skvělý výsledek nepodařil. Obrat Ecomailu za rok 2022 byl 84 milionů, meziročně jsme vyrostli o 42 %. 

O tom, jak se nám dařilo, psali na CzechCrunch

Globální expanze a TOPOL.io

Na obratu se čím dál víc podílí zahraniční expanze a TOPOL.io. Už přes rok je Ecomail dostupný v angličtině a používají ho klienti z celého světa, nejvíce např. z Ameriky, Japonska a Brazílie. 

Expanze má vlastní dedikovaný tým, kterému se podařilo navázat partnerství s důležitými světovými e-commerce hráči. Některá z nich domluvili dokonce na Expu v Londýně. Díky tomu mohou naši klienti z celého světa využívat integrace s Shopify, Nopcommerce, Prestashop, Myonlinestore, Bigcommerce a další. Loni jsme úspěšně vydali velký update TOPOL.io, globálního produktu, který můžete znát jako náš editor šablon.

Expanzní tým v Londýně na E-commerce expu. 

Samolibě se musím pochlubit, že Ecomail je v ČR/SR e-mailingový nástroj č. 1, a tak byla expanze dalším logickým krokem. V Česku se nám daří a věřím, že to dokážeme i za hranicemi.

Jakub Stupka, COO & Co-founder.  

Přidejte se k úspěchu Ecomailu 

V roce 2022 jsme dali na první místo ten nejdůležitější faktor pro úspěch firmy = lidi v Ecomailu i okolo něj. A vyplatilo se to. Buďte příště součástí našeho společného úspěchu. Pokud hledáte firmu, ve které vám bude fajn a budou se o vás dobře starat, přidejte se k nám. Napište Vaškovi na vaclav.hucek@ecomail.cz nebo koukněte na volné pozice na StartupJobs

Další reporty z roku 2022

Lucie Baránková

One thought on “Jaký byl Ecomail v 2022

Add yours

Vložte váš komentář

Blog at WordPress.com.

Up ↑

Discover more from Blog Ecomail

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading