První podzimní dny jsou tady a s nimi i zářijový přehled novinek v aplikaci Ecomail. Práci vám ulehčí zbrusu nový vzhled campaign builderu, nebo třeba vylepšení v segmentaci. A to není všechno. Přečtěte si celý článek a buďte v obraze.
Nová podoba campaing builderu
Do aplikace jsme přidali nové rozhraní pro tvorbu běžných kampaní, které je ještě přehlednější, a přibyly v něm také užitečné informace o připravované kampani.
1. Kombinace seznamů
První vylepšení naleznete v sekci “Příjemci”, kde si nově můžete pohodlně navolit kombinaci seznamů kontaktů pomocí check boxů.

2. Velikost šablony
V třetím kroku nastavení kampaně najdete důležitou informaci o velikosti šablony. Ta by standardně neměla přesáhnout 109 kB, aby se v některých e-mail klientech (například v Gmailu) automaticky nezkrátila.

3. Kontrola merge tagů
V případě, že pro personalizaci sdělení používáte merge tagy, můžete ještě jednodušeji otestovat jejich správnost a zda se kontaktům zobrazí požadované hodnoty.
Ve čtvrtém kroku testování se vám ještě před odesláním ukáží všechny merge tagy, které se v kampani nachází. Jsou rozřazeny do následujících kategorií – základní, neznámý a vlastní merge tag. Pozornost byste měli věnovat především označení “Neznámý MT”, protože tento typ merge tagu nebude v šabloně po odeslání nahrazen žádnou konkrétní hodnotou.

4. Shrnutí kampaně
V posledním kroku uvidíte podrobnější “Shrnutí kampaně”, ve kterém si můžete před odesláním e-mailu zkontrolovat všechny důležité informace o rozesílce.

Všechny kroky k vytvoření kampaně v novém builderu najdete v naší nápovědě >>
Vychytávky v segmentaci
Segmenty jsou důležitou součástí fungujícího e-mailingu. Snažíme se proto, aby se vám s nimi pracovalo co nejlépe. Nově můžete zduplikovat jakýkoli dříve vytvořený segment včetně všech navolených kritérií, a následně jej upravit dle vašich potřeb.

Pro lepší přehled o databázi kontaktů jsme do segmentace přidali také možnost zahrnutí neaktivních kontaktů pomocí check boxu.
Snadno si tak můžete vyfiltrovat například uživatele, kteří se zaregistrovali pomocí pop-up formuláře za poslední rok. Segment tak bude mimo aktivní adresy obsahovat i všechny odhlášené a odražené kontakty, včetně spam stížností.
Tento typ segmentu slouží spíše pro váš přehled nebo pro potřeby exportu vybraných kontaktů. Pokud byste na segment s neaktivními kontakty poslali kampaň, odešle se pouze na aktivní část – před odesláním jsou aktivní příjemci znovu kontrolováni.

Ještě jste nezačali segmentovat svou databázi? Podívejte se na výhody a pusťte se do toho >>
Více možností umístění vysouvací lišty
Jednou z možností, jak aktivně sbírat kontakty na vašem webu, je formulář typu “vysouvací lišta”. Ta je nejčastěji umisťována na pravou stranu webu. V některých případech ale lišta může překrývat například on-line chat. Proto jsme se rozhodli zobrazení formuláře rozšířit, nyní můžete lištu umístit také na střed nebo na levou stranu. Lišta bude dobře viditelná a uživatelé se tak mohou pohodlně registrovat k odběru vašich novinek.

Nové informace v exportech reportů
Reporty odeslaných kampaní je možné v Ecomailu vyexportovat do souboru csv a následně s nimi dále pracovat. Nově v exportu přibyly informace o konverzích a tržbách a důvody vrácených e-mailů, které najdete pod pojmem “Bounce message”.
Podívejte se, jak si report odeslané kampaně stáhnout >>
A to je ze zářijových novinek všechno. Už teď pro vás připravujeme další vylepšení, aby se vám v aplikaci pracovalo co nejlépe. Rádi byste nám poradili, na čem bychom měli zapracovat? Stačí se ozvat na support@ecomail.cz. Ochotně s vámi probereme vaše připomínky a předáme je do vývoje.
Vložte váš komentář