Facebook Lead Ad, díky které můžete snadno sbírat kontakty získané na Facebooku, se stává stále populárnější. Nyní navíc rozšiřuje své pole působnosti také na dnes tak oblíbený Instagram. A není divu! Díky chytře nastaveným formulářům a uvítacím kampaním můžete jednoduše přeměnit uživatele sociálních sítí ve vaše věrné zákazníky.
Proč sbírat kontakty pomocí funkce Lead Ads
Shromažďování kontaktů potenciálních zákazníků je v dnešní době jedním z velmi důležitých cílů každé úspěšné firmy. Když se totiž podaří získané kontakty správně využít prostřednictvím chytře nastavené e-mailové komunikace, může firma přeměnit uživatele sociálních sítí v zákazníky, kteří o nákupu zboží nebo služeb zatím neuvažovali. V roce 2015 proto Facebook spustil nový reklamní formát Lead Ads, který měl za cíl proces získávání potřebných kontaktů inzerentům značně zjednodušit.
Mrkněte, jak to funguje
Díky funkci Lead Ads je registrace uživatelů k odběru newsletteru nebo k zanechání kontaktních údajů velmi rychlá a jednoduchá. Lead Ads se totiž postará o automatické předvyplnění požadovaných údajů s využitím informací, které má uživatel zadány ve svém facebookovém (instagramovém) profilu.
Oslovení uživatelé jsou tak mnohem ochotnější inzerentovi poskytnout svůj kontakt, a to především v případě, že jsou k tomu vyzváni ve chvíli, kdy si sociální sítě prohlíží přes svůj mobilní telefon. Vyplňování kontaktních údajů na telefonu je totiž pro zákazníka zbytečně zdlouhavé a obtížné, a tak má firma možnost získat nové kontakty prakticky pomocí jednoho kliknutí. V nastavení Facebook reklamy je navíc možné si formulářová pole přizpůsobit dle vašich potřeb.
Takto může vypadat soutěž na Facebooku s cílem nasbírat nové kontakty.
Zpracujte získané kontakty jednoduše
Díky kompatibilitě reklam Lead Ads se systémem Ecomail je práce s kontakty ještě jednodušší. Získané údaje je totiž možné pomocí Lead Ads automaticky přidat do seznamu e-mailů Ecomail. Postup propojení Lead Ads s Ecomailem je velmi snadný:
- Vytvoříte reklamu na Facebooku a jako typ reklamy zvolíte „Generování potencionálních zákazníků“.
- V Ecomailu propojíte vytvořenou reklamu se seznamem kontaktů.
- Kontakty z Facebooku se automaticky synchronizují s vaším seznamem kontaktů u Ecomailu.
Jak konkrétně postupovat při vytváření reklamy a propojení seznamu kontaktů s Ecomailem naleznete v podrobném návodu zde.
Lead Ads také na Instagramu
Není divu, že nový formát reklamy Lead Ads s možností CRM integrací dat si oblíbila celá řada firem. Dlouho očekávané rozšíření působnosti tohoto populárního reklamního formátu také na Instagram se nyní stává skutečností.
Mobilní telefony představují ve světě Facebooku a Instagramu velmi důležitou roli, a tak se na poli marketingu stávají stále větší výzvou v oslovování nových zákazníků. Rozšíření hojně využívaných Lead Ads také na Instagram je naprosto logickým krokem vzhledem k tomu, že tato sociální síť funguje především v mobilním rozhraní, pro které jsou Lead Ads primárně určeny. Že bude toto rozšíření úspěšné, je jasně patrné již po prvním beta testování. Ukázalo se, že uživatelé, kteří využili možnost automatického umístění, trvale dosahovali velmi dobrých výsledků, zlepšili konverzní poměr o 7 % a snížili náklady na získání nových zákazníků dokonce o 50 %.
Jak propojit Ecomail také s Instagramem? Pokud již máte účet u Ecomailu propojen s Facebookem, nemusíte nic řešit. Stačí, když v procesu tvorby reklamy vyberete, kde se má reklama zobrazit.
Podrobnější nastavení Facebook reklamy pro potencionální zákazníky naleznete v Ecomail nápovědě případně Facebook nápovědě.