E-mailing už dávno není založený pouze na hromadném rozesílání speciálních nabídek dle událostí jako jsou Vánoce, Black Friday či Valentýn. Naopak je čím dál více cílen na konkrétního uživatele na základě určitého chování. Nesnažte se komunikovat se všemi uživateli stejně a nárazově ve chvíli, kdy vy uznáte za vhodné. Zašlete jim raději sdělení ušité na míru, které pro ně bude mít hodnotu, a to navíc ve chvíli, kdy ho uvítají nebo očekávají.
K tomu vám skvěle poslouží automatizované kampaně. Díky nim můžete komunikovat se zákazníky cíleně, ve správnou dobu, a to bez většího úsilí a neustálého manuálního nastavování.
V následujícím miniseriálu na téma automatizovaného e-mailingu vám ukážeme, jak jej nastavit a využít k zasílání osobních a relevantních zpráv. Ty vám pak pomohou nejen budovat vaši značku, ale také udržovat zapojení a loajalitu zákazníků.
Co je automatizace?
Nejčastěji se jedná o e-maily nebo série e-mailů automaticky posílaných na základě chování zákazníka (např. nedokončený nákup v e-shopu) nebo podle dat, které o něm máte (např. datum narození).
V rámci automatizací můžete pro komunikaci se zákazníkem využívat nejen posílání e-mailů, ale také zasílat SMS, zprávy do Messengeru, nebo spouštět kampaně na Facebooku.
Proč začít s automatizovanými kampaněmi?
Automaty se mohou stát skvělým pomocníkem při komunikaci s vašimi odběrateli. Podívejte se, v čem je jejich kouzlo:
Automatizované kampaně jednou nastavíte, a pak už posílají uživatelům zprávy samy – a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Automaty jsou často spouštěné na základě aktivity, kterou uživatel provedl, a jsou tedy opravdu relevantní.
Právě díky skvělému načasování se můžete těšit na 2x až 3x lepší výsledky.
Ke konkrétnějším statistikám se dostaneme v 2. díle našeho seriálu.
Jak automatizace fungují?
Jak již bylo řečeno, nejedná se o jednorázové rozesílky, které vytvoříte a pošlete na databázi kontaktů ve vámi vybraném čase. V případě nastavení automatizované kampaně systém odešle e-mail sám, a to konkrétní osobě, která splní vámi nastavenou podmínku. Jde tedy o reakci na specifickou aktivitu uživatele v reálném čase.
Jak se má automat chovat v určitých situacích si můžete nastavit dle svých potřeb. V Ecomailu můžete vybírat z mnoha “triggerů” i akcí, které mají následovat. Pojďme je prozkoumat.
Triggery neboli spouštěče
Triggery jsou podmínky, na jejichž základě se automatizace spustí. Přihlásil se vám nový kontakt do seznamu, klikl na něco v e-mailu, nakoupil, navštívil konkrétní stránku nebo má narozeniny? Téměř jakákoliv činnost uživatele nebo informace o něm může být sledována a lze na ni reagovat. A jaké jsou možnosti?
DLE ČASU – spouštěčem je údaj v poli datum; pokud nastane přesné datum nebo výročí konkrétního dne. Ideální pro posílaní přání k svátku, narozeninám, nebo výročí členství.
DLE AKTIVITY – podle chování v rámci e-mailových kampaní, pohybu uživatele na webu, nákupů v e-shopu, nebo na základě registrace můžete zasílat uvítání novým odběratelům, upozornit zákazníky na nedokončenou objednávku, nebo jim naopak poděkovat za nákup.
DALŠÍ – můžete si také nastavit vlastní události, třeba shlédnutí videa na vašem webu, nebo spouštět automatizace přes API.
Akce neboli událost
Po volbě triggeru je třeba zvolit událost, která po spuštění automatizace pro daný kontakt nastane. Chcete poslat e-mail, SMS nebo zprávu na Messenger? Není problém. Sami si nastavíte i načasování a podmínky spuštění či ukončení celé kampaně.

Nebojte se složitého nastavování
Působí na vás samotná tvorba automatizací moc složitě? To nemusí, nastavení “stromu automatizace” zabere opravdu jen chvilku a v Ecomailu to zvládnete úplně sami. Můžete postupovat podle našich návodů >>
A pokud si nebudete vědět rady, můžete se obrátit na naši podporu, která vám vždy ochotně poradí nebo hotové automaty zkontroluje.
Na obrázku níže jsme pro vás vybrali příklad jednoduché automatizace pro uvítací kampaň, kterou vytvoříte pomocí pár kliknutí.

Zní vám to dobře? Tak se podívejte na další díl, ve kterém najdete konkrétní příklady různých typů automatizovaných e-mailových kampaní a jejich praktické využití.