Daří se vám přivést návštěvníky na váš e-shop, ale nedaří se vám z nich udělat zákazníky nebo alespoň registrované kontakty? Zapojte chatbota pro sběr kontaktů a e-mailingové kampaně, který vám jednoduše a levně pomůžou s proměnou potenciálů ve spokojené zákazníky. Máme pro vás praktické tipy, jak na to 👇
Obsah článku:
Sbírejte kontakty z webu
Aby vám e-mailing dobře fungoval, potřebujete mít silnou databázi. E-shopaři někdy mohou zapomínat na aktivní sběr nových kontaktů a pracují pouze s adresami z objednávek. Rozšiřování databáze přitom můžete podpořit sběrnými formuláři, které jsou skvělým způsobem, jak získat ještě další kontakty.
Přidejte si na e-shop formuláře, které vytvoříte v jednoduchém drag&drop editoru přímo v Ecomailu. Můžete si vybrat z několika typů:
- klasický formulář do stránky
- pop-up pro desktop
- pop-up pro mobil
- vysouvací lišta
Pomocí dobře nastavených formulářů nasbíráte dostatek kvalitních kontaktů, které můžete dovést k nákupu skrze vaše e-mailingové kampaně. Pokud formuláře ještě nepoužíváte, nastavte si je v Ecomailu pomocí této praktické nápovědy.
TIP: Aby měl návštěvník na e-shopu větší motivaci e-mail zanechat, nabídněte mu výměnou za něj obsah, který ho opravdu zaujme. Tady najdete tipy, jak na to >>
Zapojte chatbota, který vám zvětší databázi
Pokud návštěvník na e-shopu nenakoupil, váš cíl je jasný. Získat jeho kontakt dříve, než z e-shopu odejde, a následně s ním zůstat v kontaktu. To vám dá dostatek prostoru pro představení výhod vaší značky, a následně ho můžete přivést k nákupu.
Představte si situaci, kdy formulář návštěvníka nezaujme a chystá se odejít. V tento moment vám může pomoci speciální chatbot zaměřený na získávání leadů od společnosti Smartsupp, který vám automatizovaně pomáhá s budováním databáze. Díky němu pak kontakty budete moci oslovit v rámci e-mailingu.
LeadGen chatbot, zbrusu nový Smartsupp nástroj, má jasný cíl – získává vám na webu nové leady (kontakty). Automaticky je upozorní na zajímavé slevy, akce a motivuje návštěvníky stránek k předání kontaktu.
Jak může chatbot pro získávání leadů vést konverzaci a motivovat k zanechání kontaktu?
- Umí zprávy personalizovat. Nenabízí každému návštěvníkovi to stejné, ale sdělení přizpůsobí na míru.
- Upozorní na zajímavé produktové novinky a vyzve k registraci k odběru, aby mu další novinky neunikly.
- Nabídne některou z vašich limitovaných nabídek, soutěž nebo slevovou akci.
- Předá návštěvníkovi relevantní informace, během konverzace vyzve k registraci k newsletteru a motivuje nabídkou dalšího obsahu např. e-booku.
- Zvládne zaslat unikátní slevový kód.
Kromě toho, že vám chatbot sbírá nové leady, pomůže i se správou získaných kontaktů – všechna data o leadech budete mít na jednom místě, a můžete je přenést do dalších nástrojů. Díky chatbotu můžete zvyšovat konverzní poměr i průměrnou hodnotu objednávky, protože návštěvníkům webu připraví nabídku, která se zkrátka nedá odmítnout.
A jaké jsou výsledky chatbota v praxi? Například společnost ASKO – NÁBYTEK získává díky produktům Smartsupp v průměru 600 nových e-mailových kontaktů měsíčně.
Zjistěte, jak může spojení chatbotů a e-mailingu pomoci právě vašemu podnikání. Založte si účet u Smartsuppu a vyzkoušejte si chatbota na vlastním e-shopu.
Pracujte s novými kontakty
Na e-shopu se vám podařilo získat kontakt, který se zaregistroval do některého ze sběrných formulářů nebo vám jej pomohl získat chatbot. Skvělé 🎉 Chybou by bylo nechat kontakty jen tak ležet, máte totiž jedinečnou příležitost, tak ji nepromeškejte.
Pokud kontakt nenakoupil, tak se do vaší databáze mohl dostat více cestami. Třeba získal od chatbota slevový kód na první nákup, stáhnul si e-book z pop-up formuláře nebo se registroval k odběru novinek v patičce vašeho webu. Všechny tyto kontakty byste měli přenášet do e-mailingového nástroje a zařadit je do vaší další rozesílky, abyste kontaktu připomněli váš brand a on u vás ve finále nakoupil 🛒
Jak se kontakty dostanou do Ecomailu?
- Kontakty, které získáte přes Ecomail formulář, se vám do databáze přenáší automaticky.
- Kontakty, které získá chatbot, si stáhnete z ContactHub sekce ve Smartsuppu a naimportujte je do seznamu kontaktů v Ecomailu.
Nyní máte kontakty v e-mailingové databázi. Pokračujte ve vaší klasické rozesílce, ať už jde i týdenní newsletter s novinkami, vánoční slevovou nabídku nebo obsahový e-mail s novými recepty na blogu. Všechny běžné kampaně příjemcům připomenou váš e-shop, posílí brand a se správným CTA dovede příjemce zpět na e-shop a k nákupu.
TIP: Vytvořte si segment všech, kteří prozatím nenakoupili, ale registrovali se se v nedávné době (nebo jste je importovali z LeadGen chatbotu). Na tento segment pošlete kampaň, která bude motivovat k prvnímu nákupu. Do kampaně přidejte vaše bestsellery, akční produkty, případně nabídněte slevu.
Pro e-shopaře je klíčové, abyste zvládli kontakty přivést k prvnímu nákupu. Strategie první slevy, která potencionálního zákazníka povzbudí, vám v tom může určitě pomoci. Nabídněte takovou slevu, která se neodmítá, ale zároveň bedlivě sledujte analýzy z používání slevových kódů, zda vám jen nepřináší „lovce slev“, kteří se k vám nevrací a nevyplácí se do nich investovat.
Automatizujte další komunikaci
S novými kontakty, které se vám do Ecomailu importují samostatně, můžete začít pracovat automatizovaně. Jaké automatizace byste měli určitě spustit?
Uvítací kampaň
Nastavte si welcome kampaň, která bude pracovat za vás. Open rate uvítací automatizace bývá průměrně přes 60 % (2023 Benchmarks, GetResponse). Uvítací e-maily fungují tak dobře, protože dorazí do schránky ihned poté, co o vás někdo projevil zájem a přihlásil se k odběru. Lidé očekávají, že jim po registraci podobný e-mail dorazí.
Uvítací e-mail musí příjemce zaujmout. Nový kontakt v prvním e-mailu přivítejte a splňte, co jste slíbili ve sběrném formuláři – pošlete slevový kód nebo zajímavý obsah. Díky tomu začnete s příjemcem budovat vztah, který vám může přinést vytoužený nákup.
Jak na to?
- Sbírejte na webu nové kontakty pomocí klasických formulářů nebo zapojte speciálního chatbota na získávání kontaktů.
- Nastavte přenos kontaktů, propojte e-shop s Ecomailem.
- Vytvořte si v nástroji scénář welcome automatizace.
- Připravte si šablonu uvítacího e-mailu, kterou chcete v automatizaci odesílat.
- Vše pečlivě otestujte.
- Spusťte automatizaci 🎉
TIP: Welcome kampaň si v Ecomailu nastavíte jednodušeji než kdekoliv jinde pomocí předpřipravených scénářů. Automatizaci máte hotovou na pár kliknutí 💪
Co by měl welcome e-mail obsahovat?
Ve welcome e-mailu byste se měli držet motivů svého brandu a jasně se odlišit mezi konkurencí, aby příjemce ihned věděl, kdo mu píše a zapamatoval si vás. Cílem uvítacího e-mailu je se nově registrovaným kontaktům představit, začít budovat vztah, dovést je na váš e-shop a třeba i povzbudit k nákupu.
I když by každá welcome automatizace měla být specifická, tak byste neměli zapomenout na tyto náležitosti:
- Předmět e-mailu by měl být stručný, ale vřelý. Zkuste pracovat i se jménem odesílatele, vaše e-mailová komunikace nemusí odcházet pouze pod názvem firmy, zvolit můžete třeba: “Lucie z Ecomail.cz”
- Logo své značky přidejte do horní části šablony.
- Úvodní obrázek musí zaujmout. Pod logo můžete přidat úvodní obrázek nebo grafiku, která příjemce zaujme a drží váš vizuální styl.

- V prvním textu e-mailu pozdravte příjemce a přivítejte je mezi vašimi odběrateli. Určete si, jestli budete tykat či vykat, zda budete oslovovat jménem, a držte se jednoho tónu komunikace ve všech kanálech.
- Jasné CTA tlačítko. Definujte si dopředu, co chcete, aby příjemce e-mailu udělal a směrujte ho dále s pomocí tlačítek, které se v e-mailu mohou objevit klidně vícekrát.
- Zeptejte se, jak často od vás chtějí nabídky dostávat. Požádejte o vyplnění krátkého formuláře a pokud si požadovanou frekvenci vyberou, tak snížíte pravděpodobnost, že se z dalšího e-mailu odhlásí.
TIP: Věděli jste, že v Ecomailu můžete využít funkce Preference, pomocí které dáte příjemcům na výběr, jaké sdělení od vás chtějí dostávat? E-mailing poté můžete lépe personalizovat a segmentovat. Jak na to se dozvíte v této nápovědě 💪
- Popište krátce vaši firmu, zdůrazněte výhody a nabídněte třeba vaše nejprodávanější produkty.
- Přidejte do patičky odkazy na vaše sociální sítě.
Opuštěný košík
Pokud na zákazníka předchozí nabídka nezafungovala, sice si prohlížel zboží a vložil do košíku, ale svůj nákup nedokončil 👉 můžete zkusit poslední záchranu košíku s pomocí automatizace Opuštěný košík.
V této automatizaci mu nedokončenou objednávku připomenete – přímo v e-mailu příjemci ukážete, jaké produkty v košíku zapomněl, a zkusíte ho povzbudit k dokončení nákupu. V e-mailu kromě zanechaných produktů zmiňte prodejní argumenty nebo nabídněte další výhody.
TIP: Pokud nabízíte slevu na první nákup, tak v automatizaci Opuštěný košík nenabízejte hned v prvním e-mailu další slevu. Spíše připomeňte zboží v košíku a dejte si pozor, aby se vám některé slevy nepřekrývaly!
Konverzní poměr v automatizacích Opuštěný košík může snadno překonat i ty nejvýkonnější výkonnostní kampaně. Podle posledních dat otevře e-mail s připomenutím zboží v košíku 45 % lidí, 21 % se proklikne na e-shop a až 11 % nákup dokončí.
Vyzkoušejte si Smartsupp ZDARMA
Zjistěte, jak může spojení chatbotů a e-mailingu pomoci právě vašemu podnikání a jak zvýšit efektivitu svých procesů i práci s potenciálními zákazníky.
Založte si účet u Smartsuppu a vyzkoušejte si chatbota na vlastním e-shopu.
Vložte váš komentář