Nejoblíbenější automatizace za pár minut

Automatické kampaně mají znatelně lepší výsledky než klasické hromadné rozesílky. Pojďme se podívat, jak na automaty vyzrát a jak je vytvořit snadno pomocí předpřipravených scénářů.

Co jsou to automatizace

V případě automatizací se nejedná o jednorázové rozesílky, které nastavíte a posíláte na databázi kontaktů ve vámi vybraném čase. Automatizované kampaně reagují dle připraveného scénáře a samy cíleně rozesílají e-maily, SMS či spouští kampaně na Facebooku pouze na kontakty, které splní zadané podmínky. Jde tedy o reakci na konkrétní aktivitu uživatele v reálném čase, která navíc probíhá nonstop. Zákazníky tak zachytíte ve správnou dobu, a navíc s obsahem, který je zajímá, nebo jej dokonce očekávají.


Pokud vás zajímá téma automatizovaných kampaní a rádi byste se o nich dozvěděli více informací, můžete si přečíst náš třídílný miniseriál >>


Seznamte se s předpřipravenými scénáři

Bojíte se, že nastavení automatizací vyžaduje technické znalosti, nebo je složité? S Ecomailem se bát nemusíte! Zapojení automatizovaných kampaní do vašeho e-mailingu je snadnější než si myslíte. V každém Ecomail účtu je k dispozici 8 předpřipravených scénářů nejoblíbenějších automatizací, pomocí kterých vše připravíte raz dva.

Pusťte se do toho a pomocí pár kliků si připravte automatické zaslání uvítacího mailu, přání k svátku, nebo třeba připomenutí zapomenutého zboží v košíku.

Scénáře pro automatizované kampaně vám jednak poslouží jako inspirace, ale hlavně vám usnadní práci tím, že je nemusíte nastavovat od nuly. Stačí si jen vybrat konkrétní předlohu a upravit jednotlivé akce tak, aby odpovídaly vašim představám.
Podrobný návod najdete v naší nápovědě >>

 
Nabídka přednastavených scénářů v aplikaci Ecomail.
Nabídka přednastavených scénářů v aplikaci Ecomail.

5 TOP automatizací

✔️ Poděkování za přihlášení k odběru

Navažte se svými kontakty vztah již od samého počátku a nezapomeňte přivítat nové odběratele tzv. uvítacím e-mailem poté, co se u vás zaregistrují, nebo přihlásí k odběru novinek.

Scénář automatizace:
Kontakt se přihlásí do seznamu -> automaticky se mu odešle e-mail s poděkováním za přihlášení.

Každá přednastavená automatizace zahrnuje i návrh ilustrační šablony e-mailu. Toto je ukázka jednoduchého uvítacího scénáře včetně šablony.

✔️ Sleva na první nákup

Pro zanechání kontaktu můžete návštěvníky e-shopu, a tedy i vaše nové potenciální zákazníky, motivovat nabídnutím slevy na 1. nákup. Kupón na slevu jim však pak nesmíte zapomenout poslat, a k tomu je připravena právě tato automatizace.

Scénář automatizace:
Kontakt se přihlásí do seznamu a následně se provede se kontrola, zda již neprovedl objednávku -> pokud je to jeho 1. objednávka, odešle se uživateli e-mail se slevovým kupónem.
Tím však nemusí tato komunikace skončit. V tomto scénáři je doplněný 2. krok s kontrolou po několika dnech, kdy se prověří, zda kontakt kupóny využil a dokončil nákup -> pokud tak neučinil, můžete ho k nákupu pošťouchnout druhým e-mailem s připomenutím na blížící se konec platnosti slevy.

Možné nastavení uvítací kampaně s odesláním slevového kupónu a jeho připomenutím, pokud jej zákazník již neuplatnil.

✔️ Přání k svátku

Udělejte z e-mailů příjemné zprávy, které vaše zákazníky potěší. Pošlete jim přání k svátku třeba se slevovým kupónem a zvyšte jejich loajalitu. To vše bez nutnosti sledování kalendáře a manuálního rozesílání. Jakmile znáte křestní jméno odběratele, Ecomail ke kontaktu přiřadí datum svátku a automatizace sama odešle e-mail s nastaveným přáním.

Scénář automatizace:
Nastane výročí data (svátku) -> odešle se e-mail s přáním všem kontaktům, které mají v daný den svátek.

Ukázka e-mailu, který se každý den automaticky odesílá kontaktům, které mají zrovna svátek.

✔️ Opuštěný košík

Většina e-shopů se každý den setkává s velkým množstvím nedokončených nákupů, tzv. opuštěných košíků. To může být způsobeno složitým procesem objednávání, vysokou cenou za poštovné či balné, ale také tím, že kontakt pouze odběhne od počítače, nebo nemá v danou chvíli čas na její dokončení. Tak či tak, připomeňte mu zboží, které se mu zamlouvalo a pokuste se ho pomocí e-mailingu přivést zpět.

Scénář automatizace:
Zákazník opustí košík -> po pár hodinách se zkontroluje, zda nedošlo k dokončení objednávky, a pokud ne, odešle se e-mail s připomenutím obsahu košíku.
K tomuto e-mailu může být přidán ještě druhý krok, kdy se po dalších x hodinách či dnech opět zkontroluje dokončení nákupu a případně se odešle další e-mail s motivací ve formě slevy nebo dopravy zdarma.

Náhled automatizace, která odesílá e-maily s připomenutím zboží zanechaného v nákupním košíku.

✔️ Odměna 30 dní po nákupu

Proměňte jednorázové zákazníky v loajální a pokuste se je namotivovat k dalšímu nákupu. Tento scénář lze využít i pro tzv. opakovanou spotřebu a můžete ho využít tak, že se zákazníka zeptáte, zda mu již zboží nedošlo a nepotřebuje další kousek 😉. 

Scénář automatizace:
Zákazník nakoupí -> po několika dnech se provede kontrola, zda kontakt nepodal další objednávku, a pokud ne, odešle se mu e-mail s poděkováním a třeba i slevou na další nákup.
 

Poděkujte zákazníkovi za podanou objednávku a pošlete mu třeba slevu na další nákup.

Dáváte přednost video návodu?

Podívejte se na záznam webináře, na kterém jsme představili výše uvedené příklady nejpopulárnějších automatizací, a navíc i ukázku reaktivační automatizace. V záznamu se dozvíte, jak vše nastavit, a hlavně, nač je třeba si dát pozor.

Jako další můžete mezi předpřipravenými automatizacemi najít scénáře pro Přání k narozeninám, E-book ke stažení a Výročí 1. nákupu.

Rádi byste využívali i jiné či pokročilejší automatizace, ale nechcete si je nastavovat sami?
Není problém, naši specialisté je pro vás rádi nastaví. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz.

Vložte váš komentář

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: