Právě na jméno odesílatele se často zapomíná, a přitom je stejně důležité jako předmět, na který jsme se zaměřili v předchozím článku.
Své kampaně můžete testovat různými způsoby až do nejmenších detailů. Ecomail prozatím umožňuje A/B testování jména odesílatele a předmětu přímo v rámci tvorby kampaně. Tyto položky zásadně ovlivňují open rate vašich kampaní, je proto na místě jim věnovat pozornost.
Vybrané typy jména odesílatele, které nejspíš vídáváte ve svých e-mailových schránkách
1) Pouze jméno
Např. Petra Lukešová. Petru Lukešovou ze společnosti XY nikdo nemusí znát. Je dost možné, že tento e-mail skončí v koši stejně jako kterýkoliv SPAM. Samotné jméno je lepší použít ve chvíli, kdy je snadno spojitelné s brandem nebo je-li jméno dané osoby brandem zároveň.
2) Kombinace brandu a jména
Např. Petra z Ecomailu nebo Petra Lukešová, Ecomail.cz. Jedná se o celkem oblíbenou variantu. Uživatel ihned ví, odkud vítr vane. Komunikace vyznívá osobněji a zároveň je propojena s vaší značkou.
3) Pouze název brandu
Např. Ecomail. Tento způsob používají spíše velmi známé společnosti Twitter, HootSuite, LinkedIn atd.
4) Zákaznická podpora Ecomail
V takovém případě snadno propojíte e-mailovou adresu se jménem odesílatele: např: Zákaznická podpora Ecomail pro adresu podpora@ecomail.cz. Není ideální používat u všech typů e-mailů. Hodí se spíše pro transakční e-maily. Pokud se jedná třeba o prodejní newsletter e-shopu je lepší zamyslet se nad jinou variantou.
5) Jméno a funkce v rámci společnosti
Např. Petra Lukešová, CEO Ecomail.cz. Toto jméno působí autoritativně a někomu může polichotit, že mu píše osobně „marketingový ředitel“ nebo přímo „generální ředitel“, a ze zvědavosti váš e-mail otevře. S funkcemi to ale nepřehánějte zvlášť, pokud jste malá firma. Takové jméno v e-mailu může dobře působit u bank nebo pojišťoven.
6) Žádné jméno odesílatele
V takovém případě se uživateli zobrazí e-mailová adresa, která může, ale nemusí mít vypovídající hodnotu.
Jakou zvolit e-mailovou adresu?
Pokud využíváte jméno odesílatele není e-mailová adresa tak zásadní a zákazník si jí nemusí asi všimnout. Pro své e-maily můžete zvolit neutrální typ adres např. news@vasedomena.cz nebo osobní adresy martina@vasedomena.cz atd. Neobvyklé nejsou ani konkrétnější neosobní adresy poradna@vasedomena.cz nebo obchod@vasedomena.cz.
Odstrašujícím příkladem jsou tzv. „no-reply“ adresy noreply@vasedomena.cz, které samozřejmě působí jako automaticky vygenerovaný e-mail. Volte naopak takové adresy, na které vám uživatel bude chtít odpovědět. Nikdy nepoužívejte neexistující e-mailovou adresu. Může se stát, že zákazník skutečně odpoví.
K testování jména odesílatele i e-mailových adres přistupujte s opatrností a nejlépe ve chvíli, kdy s e-mail marketingem začínáte. Uživatelé jsou konzervativní a v tomto případě se konzistence vyplácí.