Rok 2021 je za námi a my bychom se s vámi chtěli podělit o zásadní změny, novinky a ty nejlepší okamžiky, které jsme loni zažili. Celý rok se nesl ve znamení růstu, nezastavitelného vývoje, příprav na zahraniční expanzi a našich oblíbených akcí. Chcete detaily? Pojďme rovnou na to 😉
Obrat 59 milionů a růst na všech frontách
Ecomail meziročně vyrostl opět o více než 60 %. Jsme nadšení, že se nám daří dlouhodobě držet takové tempo růstu. To je taženo hlavně silným a kvalitním produktem, který neustále vyvíjíme a skvělým týmem, který jsme loni rozšířili o dalších 7 nových kolegů. Letos máme v plánu dokonce dvojnásobek.
- Skvělí noví klienti
Naše klientská základna se meziročně rozšířila o neuvěřitelných 40 %. Máme radost, že nám důvěřují značky jako Alensa, CzechCrunch, eXe jeans, M&K Lůžkoviny CZ & SK, WebExpo, MultiSport SK, Knihcentrum SK, nebo náš oblíbený podnik Prosekárna, jejichž lahev nesmí chybět na žádném našem firemním večírku 😉.
- Milionový Black Friday
Na Black Friday se každoročně pošle nejvíce e-mailů z celého roku. Letos jsme pokořili pomyslnou hranici a odeslali jsme více než 10,5 milionů e-mailů, což je o 90 % víc než předchozí rok. Celkově se meziročně zvýšil počet odeslaných e-mailů o 63 %.
- Podpora na max a nový onboarding
Záleží nám na tom, aby byla aplikace pro uživatele jednoduchá a dokázali ji ovládat samostatně. V nápovědě máme proto už přes 200 článků, začali jsme točit video návody a pro snadnější začátky s Ecomailem jsme přidali onboarding, který vede nové uživatele aplikací krok za krokem.
Ukázka průvodce Začínáme s Ecomailem, který má k dispozici každý nový uživatel v aplikaci po registraci.
Díky neustálému rozšiřování nápovědy a zavedení onboardingu se nám i přes vysoký nárůst klientů podařilo udržet počet odeslaných zpráv na podpoře téměř na stejné úrovni jako předchozí rok!
Celkem naše parta specialistů zákaznické péče odeslala neuvěřitelných 51 750 zpráv a vyřídila 2 814 telefonů a za své úsilí si vysloužila krásné hodnocení od našich klientů,
96,6 % z nich je s podporou spokojeno ❤️.
- Poskytujeme služby a předáváme know-how
Služeb našich specialistů na e-mail marketing využívá čím dál více našich klientů. Mezi nejoblíbenější služby patří:
- vytvoření šablony na míru
- nastavení automatických kampaní a
- sestavení kompletní strategie e-mailingu.
Za poslední rok jsme zrealizovali přes 100 školení. Pořádali jsme vlastní webináře, na kterých jsme představili novou verzi editoru šablon nebo přednastavené scénáře automatů, a společně s Shoptetem jsme e-shopům ukázali, jak na životní cyklus zákazníka v e-mailingu.
Naši klienti se měli dále možnost vzdělávat prostřednictvím individuálních workshopů a kromě toho jsme v září zorganizovali dvě offline školení ve WeWork, na kterých jsme školili základy e-mailingu a e-mailing pro e-shopy. Rozhodně jsme takové školení nedělali naposled!
Celodenní offline školení pro 60 našich klientů v prostorách WeWork.
Vydali jsme se do světa
V našem CZ/SK rybníčku se pohybujeme už docela dlouho, a tak jsme si řekli, že je čas podívat se za hranice. Jedním z prvních kroků byla integrace na světově nejpopulárnější
e-shopovou platformu Shopify, kterou používá více než 1 milion e-shopů po celém světě. Patříte mezi ně? Vyzkoušejte náš doplněk >>
Napsali o nás
- Jakub Stupka (COO) se v rozhovoru pro MediaGuru rozpovídal o udržitelném růstu, dopadu pandemie na Ecomail a o plánované expanzi na zahraniční trhy. Přečtěte si celý rozhovor zde.
- V únoru byl Jakub hostem marketingového povídání Kafe&Marketing s Josefem Řezníčkem, ve kterém vysvětloval co znamená, že Ecomail staví marketing na silném produktu. Tady je celý rozhovor.
- V podcastu Pošty bez hranic mluvil Kuba s Davidem Poláškem o tom, jak jsme se připravovali na nápor vánočních kampaní, nebo jaké jsou naše plány do budoucna. Poslechněte si celý podcast.
- O našem růstu, obratu, plánech do budoucna a Japonsku napsal i CzechCrunch. Proč zrovna Japonsko? Přečtěte si článek.
Jan Tlapák (CEO) a Jakub Stupka (COO) v CzechCrunch.
Novinky v aplikaci Ecomail
Technologický vývoj aplikace je pro nás na prvním místě, proto jsme ani letos nezaháleli a přidali jsme spoustu nových vylepšení. Pojďme se rovnou podívat na ty nejlepší z nich.
- Nová verze editoru e-mailových šablon
Nedílnou součástí naší aplikace je drag & drop editor e-mailových šablon, na jehož vývoj máme dedikovaný celý tým programátorů, a zároveň jej vyvíjíme jako samostatný produkt pod globální značkou TOPOL.io. O tom ale až později.
Na základě nejnovějších trendů, technologií a zpětné vazby našich zákazníků jsme vytvořili zcela novou verzi editoru, která přináší hromadu nových funkcí a ještě snadnější ovládání při tvorbě šablony.
Nová verze editoru šablon.
- Přednastavené scénáře automatizací
Automatické kampaně mají znatelně lepší výsledky než klasické hromadné rozesílky. Abychom uživatelům Ecomailu jejich tvorbu usnadnili, rozhodli jsme se vytvořit scénáře těch nejoblíbenějších automatizací, se kterými je nastavení otázkou pár kliků. Každý uživatel teď může jednoduše využít přednastavený scénář pro tyto automatizace:
- E-book ke stažení
- Poděkování za přihlášení k odběru
- Sleva na první nákup
- Přání k svátku
- Přání k narozeninám
- Opuštěný košík
- Odměna 30 dní po nákupu
- Výročí od 1. nákupu
Ukázka přednastaveného scénáře automatizace opuštěného košíku. Na obrázku jsou také kromě stromu automatizace vidět vzorové šablony, které je možné v automatizaci použít.
- Redesign a vyladěné UI
Ecomail aplikace prošla během celého roku sjednocováním vzhledu a laděním UI. Předělali jsme builder pro tvorbu segmentů a také detail kontaktu.
Segmentace – Do aplikace jsme nasadili zcela nový builder pro tvorbu segmentů. Prostředí segmentace nyní nabízí novou vylepšenou podobu a také lepší orientaci při filtrování kontaktů. Kromě toho zde uživatelé najdou více možností segmentace například podle svátku a narozenin.

Nový builder pro tvorbu segmentů.
Detail kontaktu prošel radikální změnou své podoby. Díky ní se uživatelé lépe vyznají v kontaktech a údajích v databázi. Po rozkliknutí kontaktu jsou přehledně vidět všechny důležité informace na jednom místě.

Nový přehledný detail kontaktu.
- Další novinky v aplikaci
Integrace – Zamakali jsme na dalších integracích, nově lze Ecomail propojit s Shopify, Webareal, FAPI, JZShop, Rocketoo, Redbit, aPilot, Bizboxlive, Mailocator, nebo Dativery. Díky integracím se do Ecomailu přednáší data o odběratelích, která se dají využít pro personalizaci sdělení a lepší cílení.
Vzorové šablony newsletterů – V tomto roce přibylo 18 zbrusu nových šablon – od vánočních přes halloweenské až po Dark Mode šablony, které se automaticky přizpůsobí tmavému režimu.
Sezónní Ecomail novinky
O nových funkcích a vylepšeních vás naše Lucka pravidelně informuje ve čtvrtletních video novinkách. Kromě novinek vždy přidáváme něco navíc, například pozvánky na zajímavé webináře nebo na oborové konference.
Souhrn všech novinek v aplikaci je vždy dostupný i na blogu.
Čtvrtletní video novinky, které informují o nových funkcích v aplikaci.
Ecomail Changelog
Na začátku roku jsme začali odesílat changelog, ve kterém informujeme uživatele Ecomailu o nových funkcích v aplikaci, nejnovějších opravách, menších vylepšeních a úpravách, na kterých pracuje náš tým vývojářů. Tyto úpravy a vylepšení často odráží zpětnou vazbu, kterou dostáváme od klientů. Za celý rok jsme vydali celkem 7 changelogů a jejich přehled najdete na našem webu.
Pokud chcete být v obraze a vidět našim vývojářům pod ruce, přihlaste s k odběru changelogu >>
Ecomail Changelog je souhrn změn, oprav a vylepšení, které v aplikaci proběhly v uplynulých týdnech.
TOPOL.io jede na 100 %
Drag & drop editor e-mailových šablon, který je součástí Ecomailu, vyvíjíme také jako samostatný produkt TOPOL.io. Za tu dobu stihl získat desítky tisíc uživatelů ze 150 zemí z celého světa a loni dosáhl meziročního růstu obratu o rovných 100 %. Není se čemu divit, od americké společnosti G2 obdržel ocenění za intuitivní a jednoduché používání, pro které si TOPOL.io jeho uživatelé oblíbili.
Bude výzva udržet takové tempo růstu i v dalším roce. Ale výzvy, to je něco pro nás 💪
Náhled šablony vytvořené v TOPOL.io.
Akce, kterých jsme se zúčastnili
Nenechali jsme si ujít naši oblíbenou konferenci ShopCamp, poprvé jsme se podívali na WebExpo, a po dlouhé době se viděli se známými tvářemi na Eshopistovi. Tyhle akce jsou pro nás skvělou možností, jak na chvíli vypadnout ven z kanceláře a zpoza počítačů, a potkat se s našimi uživateli, partnery a oborovými kamarády.
- ShopCamp
Na komunitní e-commerce konferenci ShopCamp jsme nemohli chybět. Ta už loni oslavila svůj 8. ročník a my jsme rádi, že můžeme být jejím dlouholetým partnerem. Už druhým rokem naše e-mailingové specialistky Monika Poláková a Andrea Fuxová pomáhaly se vzděláváním české e-commerce scény na svých workshopech o e-mailingu pro e-shopery.
Celou akci jsme si nesmírně užili, nachytřeli se na parádních přednáškách a klasicky vyčepovali pár sudů ecopiv 🍺
Lucie Baránková a Jakub Stupka na konferenci ShopCamp.
- WebExpo
Chtěli jsme pro změnu opustit e-commerce rybníček, podívat se na jiné akce a rozšířit si obzory. Naše partnerské poprvé na konferenci WebExpo 2021 bylo boží. Vzali jsme s sebou naše vývojáře, aby si na chvíli odpočinuli od programování, prohodili pár slov s dalšími programátory a hlavně načerpali inspiraci na přednáškách. Všichni byli nadšení a je jasné, že na WebExpu nejsme naposled.
Na Konferenci WebExpo jsme vzali i programátory.
- Eshopista
Jásali jsme, když jsme se dozvěděli, že po delší odmlce bude zase Eshopista. Tentokrát byl věnován tématu Data v e-commerce a svoje know-how sdíleli speakeři z firem Notino, Shoptet, Heureka, Pilulka, DámeJídlo, Digital People a taky naše dvorní právnička Petra Stupková z Legitas advokátní kanceláře.
Zleva: Jakub Stupka, Petr Boroš z Retina, André Kohout, Petra Stupková z Legitas, Veronika Dostálová a Johana Kapošváryová na konferenci Eshopista.
Akce, které jsme pořádali
Kromě účastí na našich oblíbených e-commerce konferencích jsme se rozhodli uspořádat také vlastní akce v našich kancelářích.
- MasterMind se Saaskaři
Jakub Stupka společně s Karlem Dytrychem z Freela letos poprvé uspořádali #MasterMind se SaaSkaři, který byl věnován tématu expanze. Přímo u nás v Ecomailu se sešli zástupci českých SaaS firem, aby sdíleli své zkušenosti se zahraniční expanzí, best practices a know-how. Byl to skvělý večer plný podnětných nápadů!
MasterMind se zúčastnili zástupci firem Whalebone.io, AffilBox, CDN77.com, Twigsee.com, Monitora, Leady.com, SignatureSatori, Mailhunt, Bryson & TCM.golf, solidpixels a Freelo.
- La Fiesta
Minimálně jednou ročně pořádáme v našich kancelářích velkou akci pro klienty, partnery a další oborové kamarády. Tentokrát jsme chtěli akci trošku ozvláštnit, a tak jsme zorganizovali pravou mexickou La Fiestu. Nechybělo tacos, margarity ani Mariachi. Všechno, co má mexická party mít 😉 Připomeňte si s námi, jaká to byla skvělá akce, tady jsou ty nejlepší fotky.

Na akci dorazili také Mariachi, jejichž mexické rytmy všechny pořádně roztančily.
A to nejlepší na konec, teambuildingy
Kdo zná Ecomail ví, že u nás panuje rodinná atmosféra, rádi se bavíme a hlavně razíme heslo: Úspěšnou firmu dělají spokojení zaměstnanci. A spokojené zaměstnance zase pravidelné teambuildingy a zábava. Pojďte se s námi ohlédnout za těmi nejpovedenější akcemi 🥂
- Sportujeme
Spousta kolegů chodí pravidelně na badminton, spinning nebo jógu. Abychom probudili sportovního ducha u všech a pořádně využili letního počasí, uspořádali jsme turnaj v beach volejbale. Na podzim jsme to rozjeli na bowlingových drahách, a na konci roku jsme vyhlásili cvičící challenge o to, kdo bude do Vánoc nejvíce sportovat. Podařilo se nám krásně rozhýbat skoro celý tým a nutno podotknout, že soutěživost některých se (nejen) u těchto sportovních aktivit výrazně projevila.
Náš Ecomail tým na turnaji ve volejbale a v bowlingu.
- Sjíždíme vodu v Českém Krumlově
Největší dobrodružství jsme zažili mimo Prahu v Českém Krumlově, kam jsme se vydali pokořit rozverné meandry Vltavy na raftech. A protože je nás už docela dost, objednali jsme si na cestu vlastní autobus se skvělým řidičem Lukášem z Furra Bus, díky kterému jsme se na chvíli cítili skoro jako účastníci zájezdu.
Během celého víkendu jsme byli rozděleni do týmů a soupeřili jsme spolu v kreativních soutěžích, které testovaly naše fyzické i mentální dovednosti. Zvládli jsme třeba překážkový běh v gumácích, nebo vědomostní dotazník o naší appce a týmu. Výhry byly opravdu lákavé – večeře v Brasileiro, nebo snídaně v Marthy’s Kitchen s našimi šéfy.
Po večerech jsme ochutnávali místní dobroty například ve vyhlášeném podniku Apotheka cafe bar. Víte, že tu mají drink s názvem Penicilin? Byl to víkend plný zážitků, na které jen tak nezapomeneme!
Teambuilding v Českém Krumlově jsme si opravdu užili.
- Páteční soutěže
V Ecomailu se občas dějí nečekané věci. Každý pátek si Kuba vymyslí nějakou soutěž, ve které testuje naše vědomosti a schopnosti. Kreslili jsme slepou mapu ČR, hádali Mexická města, psali vyjmenovaná slova, poznávali čokoládu, exovali limonádu, ale dvě soutěže byly tak trošku extra.
První soutěž spočívala v tom, že jsme se měli obléct do společenského oblečení. Protože všichni chodíme do práce ležérně a moc se nestrojíme, byl to pro některé zaměstnance šok. Ale nakonec se nám v slavnostním oblečení líbilo, vyrazili jsme společně na oběd a večer ještě na drink!

Oběd v Mánesu ve společenském oblečení přece nemohl chybět.
Podruhé jsme se rozhodli uspořádat Halloweenskou párty, podmínkou ale bylo přijít v kostýmu už ráno a být v něm celý den. Společný oběd v kostýmech v naší oblíbené restauraci Mánes už byl samozřejmostí, přece si nenecháme ty masky jenom pro sebe.
Všichni tuto výzvu vzali velmi zodpovědně – na podpoře našim zákazníkům ten den odpovídali Messi, Willy Wonka, Střihoruký Edward nebo třeba Evi z Masterchefa. Marketingu naopak vládla strašidelná sestřička z nemocnice, hippiesačka nebo Sněhurka. No a trnovou korunu tomu nasadil Kuba, který si stloukl vlastní kříž. Jak se vám naše kostýmy líbily?
Na halloweenskou párty si všichni oblékli opravdu originální kostýmy.
- Vánoční večírek
Uplynulý rok byl pro nás úspěšný, a proto jsme si za odměnu nadělili vánoční večírek, který zahájili Kuba a Honza dojemným proslovem. Ostatní pro ně na oplátku napsali básničku a koupili lekci v Surf aréně! Po slavnostní italské večeři v L’osterii jsme si užili naprosto parádní soukromý koncert rodilých kubánců přímo u nás v kanceláři.
Uplynulý rok jsme oslavili italskou večeří a kubánským koncertem.
Boříme předsudky ve vánočním videu
Konec roku jsme uzavřeli vánočním videem, ve kterém jsme se snažili ukázat, jaký Ecomail doopravdy je 😊
Ve videu můžete nahlédnout do našich kanceláří, poznat lidi, kteří tu pracují, vidět jaké vyznáváme hodnoty, proč se těšíme každý den do práce a jaké zažité předsudky vlastně boříme.
Tohle skvělé video pro nás vytvořil náš dvorní kameraman Vojta Matěna z Videomakers. Ten kluk je prostě boží a dokáže všechno!
Jak v Ecomailu boříme zažité předsudky – PF 2022
Musíme upřímně říct, že rok 2021 byla zase šílená jízda, kterou jsme si moc užili a děkujeme všem, kteří toho byli součástí!
Pošlete to tam s Ecomailem i v roce 2022!