Především předmět e-mailu rozhoduje o tom, jestli uživatel e-mail otevře. Je proto dobré vyzkoušet, co všechno na vaše zákazníky platí. Při tvorbě kampaně v Ecomailu můžete zatím otestovat kampaň podle předmětu nebo jména odesílatele. Při A/B testovaní předmětu jednoduše zadáte dvě varianty. Test se zašle na výsek uživatelů. Po vyhodnocení testu se celá kampaň odešle ve své vítězné variantě na zbylé uživatele. Jak na A/B testování naleznete v tomto článku.
Předměty, které fungují
Na předměty, které na vaše zákazníky platí, musíte přijít především vy sami. To, co může platit na zákazníky e-shopu s elektronikou, nemusí platit pro zákazníky bio obchodu nebo restaurace. Nebojte se tedy experimentovat. Naznačíme vám alespoň pár cest, kterými se můžete vydat.
Vyzkoušet můžete i různou délku předmětu. Dnes nejsou výjimkou ani předměty v rozmezí jedné věty. Některé schránky ale nechávají předmětu jen určitý počet znaků. Podrobte tedy i délku předmětu důkladnému testování.
Předměty mohou vypadat takto
1) Personalizované předměty
Oslovení křestním jménem nebo příjmením hned v předmětu e-mailu budí zvědavost. Oslovení dostanete do e-mailu pomocí tzv. merge tagů. Merge tagy využijete nejen pro křestní jméno či příjmení, ale také například pro lokalitu. V takovém případě už musíte mít k dispozici také adresu uživatele (zákazníka). Čím konkrétnější je váš předmět, tím lépe.
Hynku, Viléme, Markéto oslavte první máj jak se patří.
Veroniko, už jste vyzkoušela Samsung Galaxy J7?
Lucie, představte si, jak byste vypadala …
2) Naléhavé předměty
Martino, objednejte dárky do 22.12. a najdete je pod stromečkem
Ještě 3 dny jedeme bomby, stačí se ..
Jitka dostala 500 Kč na první nákup a co vy?
3) Unikátní nabídka
Martino, tyhle jsou přesně pro vás
Lucie, tohle už dlouho hledáte
Veroniko, posíláme dárek přímo pro vás
4) Bulvární předměty
Už víme, co o vás říká sousedka
Nezapomeňte zase na její narozeniny
Co určitě rozzlobilo vaši ženu?
Už zase? Veroniko, vy si nedáte pokoj.
S bulvárními titulky se ocitáte na tenkém ledě, zacházejte s nimi proto velmi opatrně. Někdo by se mohl urazit. Nezapomeňte, že předmět by měl vždy souviset s obsahem kampaně. Nikdy by neměl být lživý, ztratili byste důvěru svých zákazníků.
5) Číslo a procenta v předmětu
3 nabídky, které vás dostanou do kolen
3 kroky k úspěchu v podnikání
3 přání, která se vám ještě nesplnila
Ušetřili jsme 50 % nákladů na bydlení. Jak?
6) Experimenty
„Tento e-mail rozhodně nečtěte“ nebo dokonce žádný předmět mohou donutit zákazníka vaši zprávu rozkliknout. (Většina e-mailingových nástrojů včetně Ecomailu vás bez zadaného předmětu dál nepustí).
7) Otázka
Markéto, už víte kam vyrazíte na dovolenou?
Moniko, nezapomněla jste na to nejdůležitější?
Veroniko, už máte, co jste chtěla?
8) Zdvořilost nebo lichotka v předmětu
Rád vás poznávám, Martino
Vítejte mezi námi, Veroniko 🙂
Lucie, jak se vám to povedlo?
Martino, tohle se vám fakt podařilo.
Toto je pouze výčet základních variant předmětů. Ve vaší kreativitě se však meze nekladou. Nebojte se občas zariskovat s trochu odvážnějším předmětem a sledujte, co se bude dít.