Kromě e-mail kampaní můžete v Ecomailu nyní vytvářet také SMS kampaně. Tvorba SMS kampaně se neliší od standardní e-mail kampaně a vytvoříte ji snadno v několika dílčích krocích. Potřebujete pouze telefonní čísla svých zákazníků a dobitý kredit. Podrobný postup si můžete přečíst zde a aktuální ceník SMS najdete tady.
Výhody SMS kampaní
SMS kampaněmi podpoříte svůj direct marketingový kanál. Výhody jsou zřejmé. SMS kampaně se zobrazují na zařízeních, které obvykle máme všichni u sebe. Vaši SMS si s velkou pravděpodobností zákazník přečte a ještě k tomu v krátkém čase po rozeslání kampaně.
Jak využít SMS kampaně?
- připomenutí rezervace klienta
- výzva ke stažení aplikace
- časově omezená nabídka
- VIP akce
- výzva k nákupu
- výzva k návštěvě prodejny
- zaslání slevového kupónu
- výzva k odběru newsletteru
- hodnocení nákupu
- zpětná vazba
- přání (PF, narozeniny, svátek)
- soutěže
Pár tipů pro vaše SMS kampaně
Segmentujte svou databázi kontaktů
Se svým kontakt listem pracujte stejně jako s při tvorbě e-mail kampaní. Svou databázi pečlivě segmentujte. Segmentace vám zaručí, že kampaň odešlete relevantním zákazníkům. Dobře cílenou zprávu nikdy nebudou uživatelé považovat za spam. Naopak ji ještě ocení.
SMS kampaně můžete skvěle propojit se svým e-mail marketingem a plně využít data, která už máte o uživateli k dispozici.
Své kontakty třiďte třeba podle toho, co u vás zákazník naposledy nakoupil, jaké produkty ho na vašem e-shopu zaujaly nebo podle toho, jak zareagoval na předchozí kampaň. Tato segmentace předpokládá, že už máte o zákaznících shromážděné informace o nákupech a sledujete jejich chování na svém webu.
Skvěle funguje segmentace i na základě demografických kritérií. Díky chytré segmentaci, nemusíte odesílat kampaně plošně na celou databázi. SMS kampaně odesíláte jen skupině uživatelů. Těm, u kterých je největší šance, že je s danou nabídkou oslovíte.
Jak segmentovat databázi kontaktů?
Automatizujte
SMS kampaně využívejte i rámci automatických procesů. Nakoupil u vás zákazník? Poděkujte mu (automaticky) za nákup a vyzvěte ho k odeslání zpětné vazby. Víte, kdy má narozeniny? Odešlete mu přání k narozeninám rovnou se slevovým kupónem. Objednal se k vám zákazník třeba na masáž? Připomeňte mu den předem rezervaci. Navštěvuje zákazník váš web pravidelně? Pozvěte ho přes SMS do prodejny a odměňte jej. Více o automatizacích naleznete zde.
Pokročilejší automatizace opět předpokládají, že shromažďujete o uživateli data a mapujete jeho chování na svém webu. U Ecomailu je možné sledovat uživatele pomocí trackovacího kódu. Jak na to?
Personalizujte oslovení i obsah
V rámci SMS kampaní můžete využívat tzv. merge tagy pro oslovení, ale i pro další údaje, které jste od uživatele získali. Pokročilejší personalizace obsahu kampaně úzce souvisí se segmentací vaší databáze (viz výše).
Jak na persnolizovaný obsah naleznete v naší nápovědě.
Zkraťte své odkazy
V SMS kampani vám jde o každý znak. V případě, že v SMS vyzýváte například k návštěvě určité stránky. Zkraťte URL například pomocí https://goo.gl/ nebo http://bitly.com. Dlouhá adresa:
http://blog.ecomail.cz/2016/11/02/privitejte-vase-zakazniky-nezapomenutelnymi-welcome-kampanemi/, pak může vypadat takhle:
Nezapomeňte, že web, na který odkazujete by měl být responzivní.
Vyzývejte (k akci)
Vaše kampaň by měla mít vždycky jeden cíl. K určité akci vyzvěte zákazníky jasnou pobídkou.
Nespamujte
SMS kampaně zasílejte jen uživatelům, kteří dali souhlas se zasílám SMS. Upravte tuto položku ve svých obchodních podmínkách. Zasílejte SMS v denním čase. Svou databázi segmentujte a snažte se posílat personalizovanou nabídku pouze těm uživatelům, kteří ji ocení.
Experimentujte s časem odeslání
Úspěch každé kampaně záleží na čase odeslání kampaně. Nelze jednoznačně říci, ve kterém čase a dni budete se svou kampaní úspěšnější. Proto testujete různé časy odesílání.
Na nic nečekejte a rovnou se v Ecomailu pusťte se do své první SMS kampaně. Podrobný návod i ceník naleznete v našem centru nápovědy.