Díky novým formulářům od Ecomailu už vám žádný kontakt neunikne

Sběr nových kontaktů je bezpochyby krok správným směrem na cestě k úspěšnému e-mailingu. V Ecomailu jsme si toho vědomi, a proto mají naši zákazníci téměř od začátku fungovaní aplikace možnost nastavit různé typy formulářů pro sběr kontaktů. Vytvořit funkční a zároveň designový formulář, který zachytí pozornost uživatele, může být někdy oříšek. Co tedy dělat, když pro přípravu pop-up formuláře nemáte k dispozici grafika ani kodéra? Máme pro vás řešení.

Drag & drop editory pro snadnou tvorbu e-mailový šablon už asi znáte. My jsme na podobném principu vyvinuli vlastní editor i pro přípravu webových formulářů. Možná již využíváte službu přímo specializovanou právě na formuláře. Taková služba bývá ale většinou zpoplatněna. V aplikaci Ecomail máte však editor pro tvorbu formulářů v ceně předplacených tarifů. Nové kontakty jsou navíc automaticky přidávány do seznamu v Ecomailu. Můžete tak s nimi ihned pracovat třeba v rámci automatické uvítací kampaně.

V editoru od Ecomailu vyrobíte i vícekrokový formulář rychle a přesně podle vašeho vkusu.

Jaké typy formulářů mohu vytvořit?

Pro každé sdělení směrem k zákazníkovi se hodí jiný druh webového formuláře. Pokud už vám delší dobu běží stejný formulář na webu, zkuste se zamyslet nad změnou. Jedině občasným testováním různých variant zjistíte, co funguje zrovna na vaše zákazníky. Sběrný formulář můžete i na čas úplně vypnout. Zjistíte tak, jaký vliv měla změna na celkové výsledky.

1) Základní neboli statický formulář

Nejčastěji se s nimi setkáváme ve spodní části webu nebo třeba pod článkem na blogu. Slouží většinou pro běžné přihlášení odběru pravidelného newsletteru či jako možnost stažení zajímavého obsahu “za e-mail” jako je e-book. Může se ale jednat i o přihlašovací formuláře do bonusového programu nebo formuláře pro stanovení preferencí odběru např. u cestovních kanceláří. Možností využití je mnoho. Statické formuláře bývají na webu prakticky po neomezenou dobu a uživatel má možnost se přes ně kdykoli přihlásit.

2) Pop-up okno

U e-shopů patří mezi nejoblíbenější formáty tzv. pop-upy. Jsou to okna, která automaticky vyskakují na webu na základě chování uživatele. Nejvíce vám pomohou, pokud chcete novému návštěvníkovi webu nebo zákazníkovi nabídnout něco navíc. Určitě jste se již setkali s pop-up oknem, kdy výměnou za e-mail dostanete slevu na první nákup. Pomocí pop-upů ale nemusíte nabízet pouze slevu na první nákup. Na vaši cílovou skupinu může lépe zafungovat nabídka zajímavého obsahu jako jsou návody, jak správně používat produkt, upozornění na chystaný event nebo školení. Zákazníky můžete zkusit nalákat na věrnostní program nebo pravidelný obsah do e-mailu (recepty, týdenní nabídka menu, vzdělávací obsah apod.)

Pop – up formulář se slevou vytvořený v editoru od Ecomailu.

Pop-up oken můžete mít samozřejmě na jednom webu více. Na uživatele ale vždy vyskočí pouze jednou a podle toho, jak si jej nastavíte. Možností nastavení je mnoho. Mezi nejpoužívanější stále patří zobrazení po určitém čase na stránce nebo na základě návštěvy konkrétní url. Efektivní je i tzv. záchranný pop-up, který vyskočí na poslední chvíli při opouštění webu.

3) Vysouvací

Vysouvací formuláře se zobrazí vpravo dole vaší stránky po kliknutí na příslušné tlačítko. Hodí se pro sdělení podobného obsahu jako u pop-upu. Nejsou ale tak “agresivní” jako tradiční vyskakovací okna, která zákazníkovi znemožní další procházení webu, dokud okno nezavře. Častěji, než na slevové nabídky, se však používají pro přihlášení k odběru. Není to však pravidlem a můžete otestovat, zda zrovna na vaše zákazníky nebudou fungovat lépe.

Vysouvací formulář pro přihlášení k odběru.

Využijte neomezené možnosti editoru

Šablony formulářů

Nemusíte se bát, že byste formulář nezvládli vytvořit vlastními silami. Vyberte si jednu z mnoha přednastavených šablon a upravte dle svých potřeb. Hotový formulář tak budete mít na webu raz dva.

Design podle vlastních představ

Vzhled všech typů formulářů můžete vytvořit tak, aby vycházel z vaší firemní identity a hodil se k webovým stránkám, na kterých bude umístěn. Nastavit si můžete tvar a velikost formuláře, barvy, font apod. Více o tvorbě formuláře naleznete v naší nápovědě.

Více krokový formulář

Většina formulářů se skládá ze dvou kroků – zadání e-mailu a poděkování. V Ecomailu je možné přidat kroků více. V prvním kroku se uživatele zeptejte na e-mail a v dalším kroku zkuste ještě získat další cenné informace jako jméno, datum narození nebo jaké má uživatel preference odběru.

Pvrní krok

Druhý krok

Třetí krok

Nastavení zobrazení na webu

V editoru od Ecomailu jsou široké možnosti zobrazení samozřejmostí. Jak a kdy budete chtít formulář zobrazit uživateli vašeho webu, záleží jen na vámi zvolené strategii. Typickým příkladem je nastavení vyskakovacího okna se slevou ve chvíli, kdy se uživatel chystá opustit váš web.

Práce v HTML

U všech našich funkcí se držíme zásad  – jednoduchost a intuitivní ovládání. Náročnější designy “na míru” proto občas není možné vytvořit. Naštěstí v rámci tvorby formuláře editor umožňuje zasáhnout do kódu a přidat vlastní obsah nebo dokonce přidat vlastní hotový formulář v html.

Propojení s Facebook messengerem

Jdeme s dobou a uvědomujeme si, že část mladšího publika se přesouvá z tradičních komunikačních kanálů do těch modernějších jako je Facebook messenger. Pokud ve svém formuláři nabízíte slevu nebo hodnotný obsah, můžete jej uživateli zaslat rovnou do messengeru. Podrobněji tuto funkci popisujeme v tomto článku.

Do formuláře můžete přidat možnost pro odeslání zprávy do messengeru.

Sběr kontaktů v souladu s GDPR

Jsme GDPR friendly 🙂 Do připraveného formuláře si bez problému přidáte check boxy pro udělení souhlasu i nezbytné odkazy na vaše zásady zpracování osobních údajů. V rámci formuláře si můžete nastavit i název zdroje, abyste měli přehled o tom, odkud a kdy se kontakt dostal do vaší databáze.

Check boxy a odkazy můžete přidávat podle Vašich potřeb.

Pro ověření identity přihlášeného uživatele doporučujeme nastavit double opt-in.

Přidání hotového formuláře na web

Uvedení formuláře do provozu není žádná věda. Stačí přidat automaticky vygenerovaný kód do vašeho webu. Statický formulář má dokonce vždy vlastní url a může být hostovaný u nás. Automaticky vytvořený odkaz tedy stačí rovnou přidat na váš web. Formulář se uživateli zobrazí po kliknutí na tento odkaz.

Detailní návod pro práci s formuláři jako vždy naleznete v našem centru nápovědy.

12 thoughts on “Díky novým formulářům od Ecomailu už vám žádný kontakt neunikne

Add yours

  1. Zdravím musím používat check box kvůli GDPR a nebo mi stačí když jím vysvětlím že jak dostanou tu slevu tak i se připojí na můj newsletter, jestli to tak stačí?

    1. Hezký den, check box není povinný, určitě stačí, když uživatel pochopí, že se přihlašuje k odběru – “Přihlašte se k odběru newsletteru a získejte slevu na první nákup.” Nezapomeňte však do formuláře umístit odkaz Vaše Zásady zpracování osobních údajů.

Vložte váš komentář

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: