Co jsme se dozvěděli na E-mailing Summitu

Poslední březnový týden jsme s naší Ecomail zahrádkou navštívili veletrh Czech On-line Expo. Šlo o největší událost roku určenou všem online nadšencům a vlastníkům e-shopů. Více než 100 vystavovatelů nabízelo své služby a nástroje napříč různými odvětvími. Kromě toho byly celé 2 dny opravdu nabité informacemi a množstvím odborných konferencí, přednášek a workshopů. Pro nás byl samozřejmě nejzajímavější částí E-mailing summit, kde nebyla nouze o zajímavá témata z tohoto oboru. Podívejte se, co jsme se dozvěděli nového. 

Vladimír Voda: Jak propojit e-mailing s Facebookem a dalšími online kanály

voda

Prvním přednášejícím byl Vladimír Voda, e-mail marketingový konzultant z Water Media, který má v oblibě nové on-line trendy a tento svůj koníček s radostí propojuje se svou prací. Nebylo tedy překvapením, že si jako téma své přednášky zvolil moderní způsoby multikanálové komunikace.

Hned na začátku Vladimír prozradil, že e-mail marketingový nástroj jako je například Ecomail, může sloužit jako tzv. “datové centrum”, odkud se na základě chování zákazníka spouští komunikace napříč různými online kanály. Právě díky tomu se vám podaří zachytit zákazníka tam, kde je zrovna aktivní.

Prvním kanálem, o kterém Vladimír mluvil byly Push notifikace. Stručně řečeno jde o krátké informační zprávy, které se zobrazují v prohlížeči. Mezi nejoblíbenější patří upozornění na výhodné letenky nebo zájezdy.  Využití je ale prakticky neomezené – upozornění na nové zboží či akce, připomínka při neotevření e-mailu nebo remarketing v  podobě zprávy s opuštěným košíkem.

Dobré knihy push
Push notifikace s připomínkou opuštěného košíku.

A pak přišlo asi to nejzajímavější pro všechny návštěvníky – Messenger bot. Vzhledem k tomu, že má dnes téměř každý člověk profil na Facebooku a FB Messenger využívá více než 76 % Čechů, jedná se opravdu o způsob cílené komunikace. A to bez ohledu na denní či noční dobu. Během přednášky zaznělo spoustu příkladů využití – od ukázek hromadných rozesílek, přes sběr e-mailových adres přímo z messengeru až po automatizovanou komunikaci nahrazující zákaznický servis. Podívejte se do fiktivního e-shopu zde a vyzkoušejte si, jak může takový chatbot vypadat a fungovat.

Příklad sběru kontaktů z messengeru.

Na závěr nás Vladimír ještě provedl samotným nastavením a předvedl, jak je možné tyto kanály prakticky a efektivně kombinovat s e-mailingem nebo třeba i starými známými SMS zprávami.

Jakub Čižmař: Čísla v e-mailingu, která vám otevřou oči

cizmar

Jako další se představil Jakub Čižmář, který se na poli e-mail marketingu pohybuje už dlouhou dobu. Pro tento veletrh si připravil přednášku zaměřenou na data. A nebylo jich málo! Statistiky za rok 2018 ukázaly, jak je e-mailing mocným nástrojem, ale také upozorňovaly na chyby, ke kterým nejčastěji dochází ze strany odesílatelů.

Na úvod Jakub účastníky seznámil s nejpoužívanějšími metrikami a tipy, co je třeba sledovat. Dobrým příkladem je správné načasování rozesílky. Všichni bedlivě naslouchali, kdy že je ten moment s velkým M, ve kterém je nejlepší e-maily odesílat. Překvapením bylo, že výborných výsledků dosahují víkend i pozdní hodiny.  Nejlépe dopadla sobota s open ratem 18 % a e-maily odeslané v noci měly otevíratelnost téměř 44 %, což převyšovalo ostatní denní doby téměř o 30 %. Cílem samozřejmě nebylo dát tip, aby všichni odesílali e-maily v sobotu v noci, spíš poukázat na význam procházení reportů a posílání na základě vyhodnocení konkrétních dat.

Jako další téma následovala důležitost posílání nabídek dle zájmů adresátů, A/B testování a v neposlední řadě doručitelnost, bez které e-mailing nemůže fungovat.

Upozornil také na nesmyslnost chtít dostat hromadně zasílané e-maily do primární složky. V tomto tématu pak pokračoval i další přednášející.

David Finger: Proč je doručení do složky “hromadné” dobrým znamením?

fingerDavid Finger je produktovým manažerem služby E-mail ve společnosti Seznam. Zlepšení doručitelnosti a efektivita e-mailových kampaní jsou jeho každodenním chlebem a s námi se podělil o pár užitečných informací.

Svou přednášku začal tématem o zavedení složky na hromadnou poštu a co to způsobilo. I on vyvracel mylné představy o tom, že je správné s každým e-mailem skončit v hlavní složce Doručené. Hromadná pošta není složka pro spamy a vlastníci schránek se jí nevyhýbají. A co je hlavní, hromadně zasílaná sdělení do ní opravdu patří.

Nezapomněl upozornit ani na stále populárnější možnost topování. Což je placená služba, která zobrazuje ve složce “hromadné” e-maily na 1. až 3. pozici a zvyšuje tak šanci na jejich otevření.

Další záležitostí dnešní doby je také časté používání emotikonů v předmětu e-mailů. To ale může být jedním z faktorů, které mají vliv na doručitelnost. Zjednodušeně řešeno emotikony v předmětu mohou způsobit, že váš pracně vytvořený newsletter skončí v obávané spam složce. Vyvarujte se tedy jejich nadužívání 👆.

Také se zmínil o důležitých bodech pro zlepšení doručitelnosti včetně nezbytnosti ověřování domén. Dobrým doporučením byla také možnost používání bezplatného nástroje Feedback loop, díky kterému uživatel získá zpětnou vazbu, zda jeho e-mail někdo označil za spam.

Pavel Pola: Optimalizujete svoje kampaně? Nebo vás to vůbec nezajímá?

polaPosledním odborníkem na poli e-mail marketingu, na kterého jsme se měli možnost podívat, byl Pavel Pola se svojí přednáškou na téma optimalizace kampaní.

Od samého začátku zdůrazňoval nutnost testování a vyhodnocování. Na skutečných e-shopech názorně ukázal, jak efektivní může být práce s daty. Ne náhodou mají TOP e-shopy nejlepší open rate. Jejich kampaně jsou totiž maximálně řízeny právě daty.

Výsledky z testování různých variant předmětů u reálných e-shopů všechny nejen překvapily, ale i zapojily do přednášky. Také upozornily, nad čím vším je třeba se při posílání zamýšlet, jak efektivně segmentovat a jak probudit čtenářovu zvídavost. Více o tom, jak vytvořit skvělý předmět e-mailu, najdete v našem článku.

Pavel se dále věnoval optimalizaci samotného obsahu e-mailů. Ne každého by napadlo, jak důležité může být umístění lišty s menu. Různé varianty umístění menu totiž mohou přinášet diametrálně rozdílné výsledky. V tomto případě se nemluvilo jen o proklicích, ale o tom podstatnějším pro e-shopaře – uskutečněné nákupy. Je velmi důležité trackovat e-maily a sledovat jejich ziskovost. A samozřejmě vše testovat, testovat, testovat!

A co říci na závěr? Jak sám poslední řečník několikrát zmínil, nejdůležitější je začít!

Tak začněte ještě dnes a vstupte do světa efektivního e-mailingu s Ecomail.cz.

banner_cta

 

Vložte váš komentář

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: