Sbíráte na svém webu kontakty? A jak vám to jde? Pojďme se podívat na 5 tipů, jak sběr kontaktů na vašem webu vylepšit a patřičně zefektivnit.
Máte někdy pocit, že dnes už ani není možné někoho přesvědčit, aby vám dal kontakt? Jistě, že to jde. Jen je možná potřeba změnit váš přístup. Zatímco odběr newsletteru je jednou z klasických cest, existuje celá řada dalších možností, které byste určitě měli vyzkoušet 👇
#1 Něco za něco
Když žádáte návštěvníky webu, aby vám poskytli svůj e-mail, musíte jim nabídnout něco, co je přesvědčí, že to stojí za to. Jednoznačná hodnota je klíčová. Dejte jim něco, co nebudou chtít odmítnout. A jak toho dosáhnout?
- Nabídněte jim exkluzivní e-book, který je povede k objevu dosud neznámých tajemství jejich oboru.
- Připravte pro ně fascinující video obsah, který jim ukáže skryté triky a techniky, díky kterým budou mít ze zakoupeného produktu ještě větší užitek.
Postavte svého potenciálního zákazníka před situaci, kdy nemůže říct ne. Když jim poskytnete hodnotný materiál, který překoná jejich očekávání, budou se výměně svého e-mailu za takový poklad jen těžko bránit.
Začněte pozvolna, ale neustávejte. Ujistěte se, že nabízíte nejlépe dlouhodobý obsah, který je skutečně relevantní a způsobí, že se budou těšit na každý váš e-mail a další informace, které jim budete poskytovat.
#2 Více je více
Lidé jsou společenská stvoření a mají tendenci vyhledávat věci, které jsou populární a oblíbené. Když na vašem webu zveřejníte informaci o tom, kolik lidí již odebírá váš newsletter, můžete tím vytvořit pocit důvěry a důvod pro další návštěvníky, aby se k nim připojili. Jde o tzv. techniku social proof. Tato strategie využívá lidské touhy být součástí něčeho úspěšného a oblíbeného, “Náš newsletter inspiruje každý měsíc 9672 vašich kolegů z oboru” zkrátka vypadá mnohem lépe než “Přihlaste se k odběru newsletteru.”
Podívejte se, jak může vypadat rozdíl mezi neefektivní a efektivní stránkou k odběru 👇
Zajímá vás, proč a jak vlastně social proof funguje, jak s ním na svém webu pracovat a jaké aktuální trendy s ním souvisí? To vám vysvětlí Pavlína Louženská z podcastu Trendspotting v tomto článku.
#3 Méně je taky více
Optimalizace formulářů je opravdu klíčovým prvkem při vylepšování sběru kontaktů na vašem webu. Zaměřte se na jejich zjednodušení, minimalizujte počet povinných polí a snižte tak bariéru pro návštěvníky. Čím méně údajů od nich požadujete, tím pravděpodobněji formulář vyplní a odešlou.
Nezapomeňte také na výrazné tlačítko, které je snadno viditelné a zřetelné. Po odeslání formuláře by měli návštěvníci dostat potvrzení o přijetí jejich údajů. V této fázi jim klidně naservírujte nějaký první aktuální obsah, který pro ně může být relevantní.
#4 Ve správnou dobu na správném místě
Když návštěvník vašeho webu dočetl článek až do konce, znamená to, že projevil zájem o vaše téma a je otevřený dalším informacím. Tento okamžik je tím vhodným ke sběru kontaktů.
Nečekejte na to, až si návštěvník vše sám vyhledá, přemýšlejte za něj už dopředu. Aktivně nabídněte výměnou za jeho kontakt další relevantní obsah nebo bonusový materiál, který ho zaujme a zároveň mu poskytne přidanou hodnotu. Tímto způsobem vytvoříte prostředí, ve kterém se bude cítit motivován a oceněný za svůj zájem. Tato strategie vám pomůže nejen získat nové kontakty, ale i prohloubit vztah s již existujícími zákazníky.
TIP: Nezapomeňte pečovat o vaši databázi. Zkuste to s pomocí Ecomail manuálu 6 kroků, jak si vybudovat a udržet aktivní e‑mailovou databázi.
Zvažte také využití pop-upových oken, která nemusí být tolik oblíbená, ale zkrátka fungují. Když ho použijete v okamžiku, kdy si návštěvník přečte část článku (a zjistí, že je dobrý), může přinést své ovoce. Průměrně na pop-up klikne 3,09 % lidí, a to není zrovna málo.
#5 After care: Personalizujte a automatizujte
Když už kontakty máte, tak o ně pečujte! Vztahy jsou práce a u těch se zákazníky to platí stejně. Po získání kontaktu nezapomeňte na personalizaci a automatizaci komunikace. Posílejte relevantní a personalizovaný obsah na základě zájmů a preferencí návštěvníků.

Můžete využít automatizovaného e-mailového marketingu nebo systémů CRM k řízení a sledování kontaktů. Tím zajistíte, že udržíte zájem a se svými kontakty vytvoříte dlouhodobé vztahy. A nezapomeňte, když budete tvořit dobrý obsah, rozkřikne se to!
Autorka článku: Daniela Kadlečková ze solidpixels
Vložte váš komentář