5 výhod, proč se vyplatí používat odpočítávadlo v newsletteru

Vytvořit newsletter, který zaujme adresáta i v hlavní nákupní sezóně, není zrovna dvakrát jednoduché. Jak získat pozornost vašich zákazníků v záplavě e-mailů od konkurence? Vyzkoušet můžete třeba odpočítávadlo. Přečtěte si pět důvodů, proč se ho v e-mail marketingu vyplatí používat a jaké vám přinese výhody. 3, 2, 1… jdeme na to! 

1. Motivace k akci

Odpočítávadlo v e-mailu vytvoří ve vašich příjemcích pocit naléhavosti a zájem navštívit váš web, kde mohou uskutečnit třeba online rezervaci nebo zakoupit vaše zboží. Tato taktika vychází z teorie FOMO (z anglického fear of missing out) tedy ze strachu z toho, že něco zmeškáme nebo o něco přijdeme. Nabídka trvá jen omezený čas a přijít o skvělou příležitost by byla škoda. Uvedení přesného času trvání akce bude působit lépe než obecná věta „Už jen pár dní do konce…“. Odpočítávadlo umístěte ideálně hned na začátek e-mailu tak, aby si ho zákazník všiml ihned po otevření zprávy.

Více podrobností o nastavení odpočítávadla do šablony e-mailu najdete v naší nápovědě >>

#tip: Při používání odpočítávadla buďte v e-mailech vždy upřímní a nikdy nelžete. Odpočítavadla se smyšleným koncem výhodné nabídky jsou přímou cestou ke ztrátě důvěry vašich zákazníků. Uvádíte-li v newsletteru konec časově omezené nabídky 31. října ve 23:59, mějte na paměti, že akce nesmí skončit ani o chvíli dřív ani později.

E-mailová komunikace společnosti Vodafone
E-mailová komunikace společnosti Vodafone

2. Jednoduchá tvorba odpočítávadla on-line

K vytvoření odpočítávadla můžete použít on-line nástroj. Tvorba odpočítávadla vás tak bude stát pouhých pár kliknutí. Na internetu najdete spoustu on-line nástrojů, které vám vygenerují počítadlo zcela zdarma. Odpočítávadlo v českém jazyce si můžete jednoduše vytvořit třeba pomocí nástroje Sendtric, CountdownMail nebo Motion Mail

Odpočítávadlo můžete jednoduše vložit do šablony e-mailu přímo v našem editoru.

Vložení odpočítávadla ze stránky www.sendtric.com do e-mailu zabere pár vteřin a jeho tvorba je velmi intuitivní. Stačí zadat váš e-mail, časové pásmo, datum a čas konce akce, jazyk a barvu jednotlivých prvků. Odpočítávadlo pak stačí vložit do newsletteru jen pomocí HTML kódu, který se automaticky vygeneruje. 

Odpočítávadlo HTML kód
Odpočítávadlo můžete jednoduše vložit do šablony e-mailu přímo v našem editoru pomocí vygenerovaného HTML kódu.

3. Skvělý pomocník pro speciální akce a slevy

Slevové kupóny a další akce k využití odpočítávadla v e-mailingu přímo vybízí. Ať už se jedná o populární Black Friday, Vánoce, povánoční slevy a výprodeje nebo jiné speciální nabídky nejen v hlavní nákupní sezóně, vaši adresáti vždy uvítají informaci, do kdy tato akce platí a kolik času mají před využitím nabídky na rozmyšlenou. Nezapomeňte, že jejich inboxy se často plní nepřeberným množstvím newsletterů a pokud e-mail otevřou, je třeba získat jejich pozornost hned a ideálně je vyzvat k požadované akci. 

#tip: Umět zaujmout během velkých marketingových akcí jako je Black Friday může někdy představovat nelehký úkol. Pokud chcete příjemce co nejefektivněji oslovit, nezapomeňte podpořit účinnost odpočítávadla přidáním vhodného CTA (z anglického call to action neboli výzva k akci). Výzvu k akci umístěte co nejblíže k odpočítávadlu tak, aby ji zákazník nepřehlédl. Může jít třeba o výrazné tlačítko s výzvou k nákupu nebo k registraci na kurz.
Odpočítávadlo CTA
Příklad využití výrazného CTA prvku v e-mailové komunikaci společnosti Notino. Zdroj: notino.cz.

4. Zajímavější design newsletteru

Díky odpočítávadlu můžete z jinak zdánlivě obyčejného e-mailu jednoduše vytvořit vizuálně zajímavý newsletter. Odpočítávadlo tak mnohdy napoví více než pouhá slova, což je v dnešní uspěchané době pro vzbuzení zájmu adresáta klíčové. 

#tip: Barvu pozadí odpočítávadla, které si vytvoříte na stránce www.sendtric.com, můžete snadno přizpůsobit pozadí vašeho newsletteru. Přesnou barvu pozadí newsletteru zjistíte například pomocí rozšíření Color Picker pro prohlížeč Chrome.
Barevně přizpůsobené odpočítávadlo vložené do newsletteru.
Barevně přizpůsobené odpočítávadlo vložené do newsletteru.

5. Univerzální nástroj 

Některé strategie e-mail marketingu bohužel nefungují napříč různými odvětvími. To, co vám například pomůže podpořit prodeje e-shopu s oblečením, nemusí už zas tak dobře fungovat pro prodej vstupenek na workshop, který budete cílit na užší skupinu příjemců.

Odpočítávadla patří mezi univerzální nástroje e-mailové komunikace a pro časově omezenou nabídku jsou jako dělaná nehledě na odvětví. Ať už je zvolíte jako prostředek pro motivaci zákazníků k rychlejšímu nákupu pro online supermarket s potravinami, nebo například pro nabídku jazykových kurzů, svůj účel splní.

Black Friday Košík.cz
Nabídka v rámci Black Friday e-shopu Košík.cz s využitím odpočítávadla. Zdroj: kosik.cz.

Pamatujte však, že všeho moc škodí, a to platí i u odpočítávadel v e-mail marketingu. I když tento nástroj představuje velmi účinný způsob, jak rychle pobídnout příjemce k akci, vyhněte se jejich nadužívání. Pokud začnete vkládat odpočítavadla do každého newsletteru, který navíc budete zasílat několikrát týdně, je více než pravděpodobné, že to vaše zákazníky spíše odradí, velmi brzy ztratí zájem a někteří mohou dokonce označit vaše zprávy za spam

Už jste odpočítávadlo v e-mail marketingu otestovali na vlastní kůži? Vyzkoušejte Ecomail zdarma, kde odpočítávadlo přidáte snadno do šablony e-mailu přímo v našem editoru!  

Vložte váš komentář

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: