Jaro nabízí spoustu příležitostí pro originální e-mailingové kampaně. Přinášíme 4 tipy pro jarní rozesílky, které pomohou osvěžit poštovní schránky vašich odběratelů a zvýšit vaše tržby.
Apríl (1. dubna)
Na apríla máte skvělou příležitost své publikum nejen pobavit, ale taky ohromit speciální nabídkou. V Česku je totiž apríl trochu opomíjeným svátkem, což je jedinečná šance jeho potenciál využít ve svůj prospěch a odlišit se od konkurence.
První duben přímo vybízí k tomu, abyste se vyřádili na copywritingu. Své publikum můžete potěšit například vtipnou historkou, gifem či nabídkou, dopravou zdarma nebo třeba speciální slevou pro všechny nákupy uskutečněné na apríla. Zákazníci budou určitě mile překvapeni ;).
Doporučujeme kampaň poslat přímo na apríla, jinak vaše vtipné sdělení bude postrádat smysl. Kampaň si můžete připravit předem a její odeslání naplánovat na čas, který je pro vaše čtenáře nejrelevantnější. V chytrých reportech v Ecomailu vyčtete, kdy vaši odběratelé e-maily nejvíce otevírají.

Podpořte prodeje zajímavou aprílovou nabídkou – a nezapomeňte publikum ujistit, že o žádný apríl se u vás rozhodně nejedná 😉
TIP: Pokud máte spoustu nápadů na vtipný předmět a nemůžete se rozhodnout, který využít, otestujete jejich sílu pomocí A/B testování. Můžete tak snadno vyzkoušet, který z předmětů na vaše publikum zabírá více.
Velikonoce (18. dubna) 🐣
Velikonoce jsou velmi očekávaným svátkem a nabízí spoustu možností, jak se v e-mailingu vyřádit. Pošlete nabídku velikonočního zboží včas, ať stihne zboží dorazit a na Velikonoční pondělí není prázdný stůl.
Přidejte recept na beránka, návod na malování vajíček nebo pletení pomlázky. Tento hodnotný obsah můžete nabídnout také ke stažení na vašem webu ve speciálním pop-upu výměnou za e-mail a rozšířit si tak zákaznickou základnu. Přímo na Velikonoce popřejte hezké svátky a nechte odběratele (i sebe) užít si zasloužený odpočinek.
Dobře poslouží také slevy, kterými jsou velikonoční kampaně nabité – nejpopulárnější jsou ty v rozmezí 20-30 %. Slevový kupón může mít mnoho podob – ať už se jedná o dopravu zdarma na velikonoční nákup, procentuální slevu nebo dárek k nákupu, vždy by se mělo jednat o výhodnou a férovou nabídku – čokoládové vajíčko váš rozpočet nezatíží, udělá radost a celkový dojem z nákupu bude skvělý. Přehled těch nejoblíbenějších slev mezi zákazníky najdete v tomto článku.
K velikonočním kampaním samozřejmě nepochybně patří šablony laděné do velikonoční či jarní tematiky. V Ecomailu jich na vás čeká hned několik 😍🐇 Inspirujte se těmito příklady, které dorazily do našeho inboxu.

Hoďte šablony do Velikonočního kabátu, takhle to například pojaly společnosti Cewe, Růžový slon nebo Zalando.
Den Země (22. dubna) 🌍
Nedlouho po Velikonočním pondělí nás čeká Den Země – celosvětový svátek zaměřený na podporu ochrany životního prostředí. Odpočiňte si od prodejních e-mailů a tento svátek využijte k informování o aktivitách vaší značky.
Ať už máte e-shop s oblečením, které pochází z recyklovaných materiálů, sázíte stromy, prodáváte handmade či recyklované výrobky, nebo děláte cokoliv skvělého pro planetu, je skvělé o těchto aktivitách vašemu publiku povědět více a ukázat tak, že vám příroda není lhostejná. Příběh vašeho zodpovědného přístupu čtenáře jistě potěší. Můžete také zmínit vaše plány do budoucna. Chystáte nějaké eco-friendly aktivity? Dejte o nich vašim zákazníkům vědět!
Čtenáře můžete dále inspirovat konkrétními tipy pro udržitelnější chování, které si může každý osvojit. A pokud váš sortiment obsahuje ekologické produkty, teď je ta správná příležitost je ukázat – ať už se jedná o termohrnky, menstruační kalíšky nebo třeba přírodní kosmetiku, na Den Země rozhodně zazáří. Můžete o ně také uspořádat soutěž, o jejíž výsledky se podělíte v dalším newsletteru nebo na jiném komunikačním kanálu – tak ve čtenářích vzbudíte zvědavost.
Pokud vás zaujal konkrétní ekologický projekt nebo aktivita, kterou třeba sami podporujete, se čtenáři se o to podělte. Šířit zajímavé projekty dál má v tento den rozhodně smysl.

Newsletter můžete ladit do svěžích zelených nebo modrých tónů. A pokud nemáte inspiraci, v Ecomailu najdete speciální šablonu přímo ke Dni Země.
První máj (1. května) 🌸
První máj – lásky čas. Podle Shoptetu lidé v roce 2020 nejvíce utráceli za čokolády, vína nebo za květiny (jejich prodej vzrostl o 350 %), přičemž průměrná útrata byla necelých 500 Kč. Od těchto statistik se můžete odrazit.
Segmentujte, mužskému publiku pošlete tipy na dárky pro ni, dámskému pak nabídku pro něj. Někteří budou za pomoc určitě rádi. Myslete přitom na to, že segment může zahrnovat i singles – do závěru kampaně se proto hodí zahrnout takové zboží, které případně může potěšit i samotného čtenáře.

Zmíněné nápady na rozesílky slouží jako inspirace – pokud do komunikace vašeho brandu některý z nich svou povahou nezapadá, nebojte se ho vynechat. Rozesílku nenechávejte na poslední chvíli, pokud nabízíte sezónní zboží, nechte si dostatečnou rezervu pro doručení včas. Odeslání kampaní si pečlivě naplánujte a věnujte čas jejich přípravě.
Přejeme vám spoustu krásných jarních dnů a svěžích kampaní, které rozzáří schránky i tváře vašich zákazníků.
Vložte váš komentář