Jaký byl Ecomail v roce 2020

Když jsme v ohlédnutí za rokem 2019 psali o tom, že věříme, že 2020 bude ještě šílenější, takhle jsme to úplně nemysleli. Loňský rok sice nebyl takový, jaký jsme si plánovali, přesto byl skvělý a plný zásadních novinek a změn, pojďte se na ně s námi podívat

JAK JSME SE POPRALI S COVIDEM

Nechceme o tom psát dlouze, ale protože covid zásadně ovlivnil celý rok, zmínit jej musíme. Veronika Dostálová (CMO) shrnula v krátkém povídání pro Freelo, jak jsme se k celé situaci postavili v první polovině roku. Ta druhá pro nás znamenala hlavně zrušené konference, na kterých jsme měli přednášet a vystavovat, pár jsme jich ale přece jen stihli, ale o tom až za chvíli. Zásadní změnou byl přesun celé firmy na home office. Poprvé jsme byli doma 13. března a od té doby to už máme hezky nacvičené, ale osobní kontakt nám upřímně hodně chybí. 

Nouzová situace ale taky přinesla pár pozitivních (haha) a užitečných akcí, a na jednu jsme obzvlášť pyšní. V první vlně pandemie, když začalo celé Česko šít roušky, pomohl náš CEO Honza Tlapák spolu s Česko.Digital rozjet projekt #damerousky😷. A to byla jízda! Napsali o tom dokonce ve Forbesu, v Reflexu a všude možně. Nechme už ale covid covidem a pojďme dál.

ROSTEME JAKO Z VODY

Jsme zase o kus větší, meziročně jsme vyrostli o 64 %, přijali jsme devět nových kolegů a už oficiálně zabíráme celé patro (i když o pár místností se dělíme s naší dvorní advokátní kanceláří Legitas). Jak se nám to podařilo? Nechme promluvit čísla. 

  • Skvělí noví klienti 

V roce 2020 jsme mezi našimi klienty přivítali spoustu nováčků, a to ještě o 20 % více než v předchozím roce. Patří mezi ně například BeWoden, NiceBoy, Queens, Hnutí Duha, Scuk, Vltava Labe Media, JRC, Herní Svět, Manboxeo, Girls Without Clothes, Jägermeister, Benefit Plus, Luxor, ALO diamonds nebo Cinestar.

  • Posíláme hromady e-mailů

Nejvíce odeslaných e-mailů za den loni padlo na čtvrtek 10. 12., celkově jsme v roce 2020 poslali o 62 % více e-mailů než předchozí rok.

  • Nezastavitelná podpora

Naše skvělá parta z podpory odeslala za celý rok 48 000 zpráv a vyřešila tak 15 000 dotazů od našich zákazníků. Kvalitní podpora je naší prioritou, proto jsme i loni výrazně rozšířili tým, o naše zákazníky se tak stará už 7 specialistů zákaznické péče. 

  • Služby e-mailingových specialistů jdou na dračku 

Pořádně jsme šlápli do služeb, zatímco v roce 2019 jsme se službami teprve začínali, loni jsme realizovali služby pro téměř 100 klientů a udělali jsme 53 individuálních workshopů.

NEJVĚTŠÍ PECKY ROKU 2020

Snažíme se neustále posouvat a vylepšovat náš nástroj i služby. Kontinuální vývoj je pro nás prioritou, za celý rok se aplikace razantně proměnila, zásadní kroky jsme ale udělali i mimo ni. Tady jsou nejdůležitější novinky loňského roku! 

  • Redesign aplikace – Od začátku roku jsme postupně upravovali a sjednocovali vzhled Ecomail aplikace a budovali tak vlastní design systém. Nejvíce se proměnil dashboard aplikace, reporty a celý proces tvorby kampaně. Redesign vyvrcholil kompletní proměnou automatizací, o které se dočtete v dalším bodě. A jak teda aplikace vypadá? Podívejte se na naše našlapané intro video, za které děkujeme klukům z Kaspar Digital
  • Nový vzhled a technologie automatizací – Zásadním vylepšením a vyvrcholením redesignu aplikace bylo nasazení nových automatů, které umožní ještě intuitivnější a přehlednější vytváření automatických scénářů jako je například opuštěný košík, nebo uvítací a svátková automatizace. Více se dozvíte od Honzy a Lucky ve videu👇. 
  • Ecomail poradna – V květnu jsme se rozhodli založit Facebookovou skupinu pro všechny, kteří se zajímají o e-mailing. Ecomail poradna slouží ke vzájemnému sdílení zkušeností, rad, tipů a inspirace z oblasti efektivního e-mail marketingu. Je nás už přes 830, přidejte se k nám💚 
  • Video novinky – Pravidelně se všemi zákazníky sdílíme novinky v aplikaci, a  rozhodli jsme se, že je na čase se taky trošku ukázat, a tak jsme začali natáčet video novinky. Kromě novinek postupně přibývají video návody, záznamy webinářů a další video obsah. Vše najdete na našem YouTube kanálu. Tohle jsou úplně první video novinky s Luckou👇.
  • Facebook follow up kampaňE-mailová a Facebooková reklamní kampaň v jednom? Žádný problém! S touhle boží funkcí můžete přímo z Ecomailu nastavit reklamu na Facebooku včetně kreativy, rozpočtu i cílení. Můžete tak oslovit třeba zákazníky, kteří neotevřeli váš poslední newsletter. Pěkně na jednom místě👍
Ukázka nastavení Facebookové kampaně přímo v Ecomailu

DALŠÍ NOVINKY V APLIKACI

Za celý rok jsme toho stihli opravdu hodně, zmíníme jen pár novinek a změn, které nejvíce usnadňují práci našim uživatelům. Veškeré novinky najdete v jednotlivých článcích na našem blogu

  • V rámci A/B testování bylo možné testovat dvě verze předmětu a jména odesílatele, přibyla možnost testování celého obsahu e-mailu. 
  • Přibyly desítky nových vzorových šablon, možnost nechat si udělat šablonu na míru a práce s vlastními HTML šablonami je o poznání jednodušší. 
  • Zamakali jsme i na dalších integracích, vylepšili jsme propojení s Raynetem a přidali Integromat nebo SugarCRM
  • Reporty kampaní se dočkaly kromě nového vzhledu i spousty vychytávek včetně informací o konverzích, tržbách a nebo důvodech vrácených e-mailů. 

CO JE NOVÉHO v Topolu

TOPOL.io není v Česku moc známé, v dalších 130 zemích ho ale používají desítky tisíc uživatelů pro vytváření krásných e-mailových šablon. Meziročně vzrostl obrat o 97 % a oproti předchozímu roku přibylo o 56 % více platících uživatelů

Rok 2020 znamenal pro TOPOL.io přechod na novou technologii MJML 4, která umožňuje implementaci pokročilých prvků a zajišťuje ještě lepší funkčnost a responzivitu. Díky tomu, že editor newsletterových šablon nyní běží na nejmodernějších technologiích, přibyla spousta nových funkcí a vychytávek. Mezi ty nejoblíbenější patří například pokročilá práce s fonty, možnost skrýt preheader v těle e-mailu, nebo vlastní šířka šablony. TOPOL.io se taky dočkalo nového designu webu který odráží nové UI a předchází redesignu celého nástroje. 

Náhled webu TOPOL.io

Máme radost, že v tomto promakaném editoru můžou své e-maily tvořit a upravovat tisíce zákazníků Ecomailu. Chceme pro vás prostě to nejlepší💚. 

S TOPOL.io jsme se vydali do světa na Berlin E-commerce Expo, byla to druhá mezinárodní offline akce zaměřená na e-commerce, kterou jsme navštívili (první byl Web Summit v Lisabonu). V Berlíně jsme potkali spoustu zajímavých světových firem, a taky pár českých (zdravíme tým Smartsupp a Smartlook). 

Petr, Verča, Terka a Kuba na E-commerce Berlin Expo

AKCE, KTERÉ JSME STIHLI

Všichni kdo nás znají ví, že konference a offline akce jsou naše!🍻 Není nad osobní setkání s klienty, obchodními partnery a kamarády ze spřátelených firem. Na rok 2020 jsme měli naplánováno vystavování a přednášení na osmi akcích, ne všechny se nakonec mohly konat, přesto jsme rádi, že jsme mohli být alespoň někde. 

  • Reshoper – V lednu spatřil světlo světa (poprvé a zatím naposledy😢) náš zbrusu nový dvoupatrový stánek. A měl velký úspěch. Z naší terasy v druhém patře byl totiž výhled na celou výstavní halu. Stánek nám navrhl Michal Kotlas, který spolupracuje s dřevostavební firmou Domesi, ta nám taky propůjčila i své skvělé stavaře, kteří nám celý stánek naměřili, nařezali a postavili. Děkujeme za skvěle odvedenou práci! Prohlédněte si více fotek
Náš dvoupatrový dřevěný stánek na Reshoperu 2020

Celý den jsme si pořádně užili, odchytli jsme i pár kamarádů, kterých jsme se zeptali na záludnou otázku. Co prozradili se dozvíte ve videu👇

  • E-commerce ples – V únoru uspořádala Zásilkovna už druhý e-commerce ples, tentokrát jsme se zúčastnili i my. Byla to paráda a skvělé zpestření mezi konferencemi a vzdělávacími akcemi. 
Hodili jsme se do gala
  • Retail Summit – V únoru jsme se vydali do neprozkoumaných vod retailu. Tématem letošního ročníku byl online a offline prodej jako jeden ekosystém. A to jsme ještě netušili, jak moc aktuální tohle letos bude. Byla to skvělá zkušenost a zajímavá změna oproti e-commerce akcím, na které jsme zvyklí. 
Kuba, Verča a André na Retail Summitu
  • ShopCamp – Po dlouhé odmlce jsme byli nadšení, když jsme mohli v září opět stanout na půdě ČVUT. ShopCamp už je tradiční e-commerce konference, na které nesmíme chybět (jsme totiž důležitou součástí občerstvení, s naším ecopivem se staráme o pitný režim žíznivých e-shoperů🍺). Na stánku samozřejmě rozdáváme moudra a rady o e-mailingu, letos měli návštěvníci navíc možnost navštívit i náš workshop. 
Ecomailí parta na ShopCampu

ŠKOLÍME A DĚLÁME WEBINÁŘE

Hned začátkem roku jsme společně s AdVisio školili o e-mail marketingu v Ostravě, tím naše spolupráce neskončila, potkali jsme se ještě jednou, i když tentokrát už online. Dostali jsme možnost předat moudra o e-mailingu v rámci Áčkové digitální akademie, kterou marketingová agentura pořádala. 

Verča školí o e-mail marketingu v Ostravě

V září jsme si střihli i vlastní offline školení v Praze, které bylo vyprodáno během několika málo dní. Zbytek roku jsme nelenili a přesunuli se do online. Uspořádali jsme webináře pro e-shopery ve spolupráci s Shoptetem, pokročilý webinář s e-mailingovým specialistou Jakubem Malým z Water Media, webinář pro neziskovky se Sdružením Via i řadu vlastních webinářů. Pokud se chcete nachytřit, koukněte na záznamy

Školení e-mail marketingu v Praze

DALŠÍ SKVĚLÉ VZPOMÍNKY 

  • Podcastové poprvé – To si tak jednou Karel Dytrych z Freela povídal s našimi šéfy Kubou Stupkou a Honzou Tlapákem a vznikl z toho tento podcast #ZPodpalubi. Kuba s Honzou se rozpovídali o vzniku Ecomailu, budoucnosti e-mailingu i punkovém řízení firmy. 
Zleva Honza Tlapák (CEO Ecomail.cz), Karel Dytrych (Kapitán Freelo.cz), Jakub Stupka (COO Ecomail.cz)
  • Letní grilovačka s klienty a partnery – Jsme zvyklí u nás na terase docela často grilovat, letos se nám to poštěstilo “ve velkém” pouze jednou. Pozvali jsme klienty, partnery a po dlouhé době se sešli osobně (a to jsme ani nevěděli, že to bude na dlouho naposledy). Připomeňte si s námi, jak fajn to bylo, podívejte se na všechny fotky
Uhodnete, kdo je ten záhadný muž v tričku s mopsíky?
  • Teambuilding na Moravě – V červenci jsme na chvíli odložili počítače a jeli si vyčistit hlavu na Moravu. Užili jsme si skvělých pár dní, nechyběly závody na paddleboardech, degustace vín ve sklípku a celovíkendová soutěž o hodnotné ceny 🥂
Tak schválně, kolik je na fotce dětí? 
Vítězný obraz páteční soutěže. 
  • Vánoční video – Konec roku jsme uzavřeli tímto vánočním videem, ve kterém hraje hlavní roli obálka. Putuje přes celou firmu a nese poselství. Jaké? To musíte vidět!👇

S Vánočním videem skončil rok 2020 a končí jím i toto ohlédnutí za zajímavými a novými zkušenostmi nabitým rokem. Skoro se bojíme napsat nějaké přání do roku 2021, ale ať bude jakýkoliv, tak se na něj těšíme. Tak zase příště! 😉

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: