Základní typy automatizací a jejich praktické využití (2. díl)

V 1. díle našeho mini seriálu jsme se blíže seznámili s pojmem automatizace a proč je dobré ji používat. V tomto pokračování si ukážeme několik základních a zároveň i nejoblíbenějších automatických kampaní. Pokud jste s automatizacemi ještě nezačali, přečtěte si náš článek a rovnou je vyzkoušejte.

Automatizované kampaně se samy aktivují a odesílají jako reakce na určitý podnět. Tím může být návštěva webových stránek, chování v e-mailových kampaních, nebo to, že nastane konkrétní datum. Stačí je jen jednou nastavit, a pak už nepřetržitě pracují za vás. 

Na začátku každé automatizace je nejdůležitější si promyslet, co bude impulsem pro její odeslání. Spouštěčů neboli triggerů je nepřeberné množství. Pojďme se podívat na ty nejčastěji používané.

#1 TRIGGER
Přihlášení do seznamu

Mimo kontaktů z nákupů můžete vaši databázi rozšiřovat i pomocí webových formulářů (např. v patičce vašeho webu). Velmi oblíbené jsou také nejrůznější výhody nabízené uživatelům výměnou za e-mailovou adresu tzv. magnety. Mezi nejznámější patří sleva na první nákup nebo nabídka e-booku či jiného zajímavého obsahu.

Pokud se vám podaří zachytit pozornost návštěvníka vašeho webu a uživatel se „zaregistruje k odběru“, nemáte ještě zcela vyhráno. Velmi důležitá je i následná komunikace s novým odběratelem bezprostředně po přihlášení. Této automatické komunikaci říkáme „uvítací/welcome“ kampaň.

Základní welcome kampaň

Nejjednodušší welcome kampaní je nastavení triggeru přihlášení do seznamu s následným automatickým odesláním jednoho e-mailu (s poděkováním, s e-bookem apod.).

ebook
Příklad šablony s poděkováním za odběr newsletterů s možností získat elektronickou kuchařku zdarma.

Uvítací kampaň zkuste rozšířit o několik dalších e-mailů, které se budou automaticky posílat v rozmezí několika dní. Vybudujete si tak s novým odběratelem silnější vztah. Představte vaši firmu, sdělte odběrateli, na co se může ve vašich newsletterech těšit, nebo posílejte sérii vzdělávacího obsahu. Možností je spousta a záleží především na typu vašeho podnikání.

Welcome série

Vraťme se třeba k výše uvedenému e-booku a ukažme si praktické využití na příkladu. Prvním krokem automatizace bylo odeslání e-mailu po přihlášení k odběru novinek s možností stáhnout si e-kuchařku zdarma. Další komunikaci pak můžeme rozdělit na základě podmínky, zda adresát během předchozích dvou dnů welcome e-mail otevřel. Pokud ano, odešle se mu newsletter s tipy na další recepty. Pokud ne, přijde mu upravený první e-mail s opětovným upozorněním na možnost stažení e-kuchařky.

Sleva na první nákup

Určitě znáte tzv. vyskakovací / pop-up okno, které nejčastěji nabízí návštěvníkovi webu slevu na první nákup za přihlášení k odběru. Pokud máte e-shop, určitě jej doporučujeme vyzkoušet. Ihned po registraci pak uživateli dorazí e-mail se slevovým kupónem a pokud jej nevyužije, můžete ho k nákupu namotivovat druhým e-mailem s připomenutím na blížící se konec platnosti slevy.

happy
Takto může vypadat e-mailová šablona se slevovým kupónem.
Náhled automatické kampaně „sleva na první nákup“ včetně připomínky nevyužité slevy.

Náš tip!
Nezapomeňte nastavit double opt-in neboli ověření e-mailové adresy. Po přihlášení k odběru uživateli nejdříve přijde e-mail s odkazem pro potvrzení správnosti e-mailové adresy. Vyhnete se tak spam pastem nebo třeba e-mailovým adresám s překlepem, které by mohly významně ohrozit vaši doručitelnost. Více o double opt-in >>

Jaké očekávat výsledky?

Welcome kampaně jsou mimořádně účinným nástrojem první komunikace s odběrateli a mají několikanásobně lepší výsledky oproti běžným newsletterům, snažte se je proto vytěžit na maximum. Rozdíl ve výsledcích závisí na zvoleném scénáři konkrétních kampaní a odvětví podnikání. Vždy doporučujeme testovat, co funguje zrovna na vaši cílovou skupinu.

rate
OPEN RATE    55 % – 75 %

CLICK RATE   15 % – 25 %


#2 TRIGGER
Aktivita v e-mailových kampaních

Chtěli byste zaslat další informace jen těm zákazníkům, kteří otevřeli e-mail nebo klikli v některé z vašich předchozích rozesílek? Máte to mít! Automatizace můžete vytvářet i na základě toho, jak adresáti reagují na vaše e-maily.

#3 TRIGGER
Nastane výročí data

Udělejte z e-mailů příjemné zprávy, které vaše zákazníky potěší. Pošlete jim přání k svátku, narozeninám nebo k výročí registrace a zvyšte jejich loajalitu. To vše bez nutnosti sledování kalendáře a manuálního rozesílání. Jakmile znáte křestní jméno odběratele, Ecomail automaticky ke kontaktu přiřadí datum svátku. Pak už jen stačí vytvořit šablonu a nastavit jednoduchou automatizaci.

svatek
V jednom e-mailu navíc můžete poslat gratulaci a zároveň povzbudit k nákupu nabídnutím speciální slevy pro oslavence.

Jaké očekávat výsledky?

Přání k svátku a k narozeninám jsou dalšími z nejběžnějších a nejúčinnějších typů automatizovaných kampaní. Rozdíl ve výsledcích opět závisí na konkrétních kampaních a odvětví podnikání.

obalka
OPEN RATE    30 % – 50 %


Co k posílání těchto automatizací potřebujete?

Pokud chcete začít odesílat základní automatizované kampaně, s Ecomailem je to hračka! Pro spuštění je potřeba:

Tarif Profi, který nabízí spoustu dalších rozšířených funkcí
– kontakty, na které chcete e-maily odesílat
– vytvořenou šablonu e-mailu
– nastavené „stromy“ automatizací
– řádně otestovaný automat před finálním spuštěním

Podívejte se na návod, jak vše připravit krok za krokem >>

A na co se můžete těšit v příštím článku? Ukážeme vám možnosti pokročilejších automatizací, které se mohou hodit především provozovatelům e-shopů.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

%d blogerům se to líbí: