12 tipů, jak během léta připravit váš e-mailing na další sezónu

Rádi byste zapracovali na vašem e-mailingu, ale od začátku roku to neustále odkládáte? Naštěstí nás čeká tzv. letní okurková sezóna, během které si konečně můžete najít čas na pár vylepšení. Abyste věděli, na co se v průběhu letních měsíců zaměřit, připravili jsme pro vás jednoduchý check list, kterým se můžete inspirovat. Prozkoumejte naše tipy a zjistěte, jak využít prázdniny efektivně.

Než začnete cokoli měnit, v klidu se usaďte, a udělejte si souhrn předchozího období. Podívejte se na vaše úspěchy i neúspěchy a popřemýšlejte, co je potřeba zlepšit. Pokud si nevíte rady nebo nechcete na něco zapomenout, přečtěte si seznam 12 žhavých tipů na léto a budete mít jasno. 

✔️ Oprašte staré šablony newsletterů

Projděte si e-maily, které jste odeslali během posledních měsíců a zamyslete se, jak by se daly vylepšit. Zkuste dát vašim newsletterům nový, svěží design. Nechte se třeba inspirovat vzorovými šablonami, které jsme pro vás připravili; je jich více než 50!

sablony
Náhled šablon v aplikaci Ecomail

A pokud se vám na vašich aktuálních šablonách pořád něco nezdá a myslíte si, že je čas na kompletní redesign vašich e-mailů, můžete si nechat připravit šablonu na míru. Stačí napsat, jaká je vaše představa a naši odborníci se toho s radostí ujmou.

✔️ Nestihli jste jarní úklid databáze vašich kontaktů? Pusťte se do něj teď!

Samozřejmě je dobře mít co nejvíce kontaktů, které můžete oslovit vaší nabídkou. V případě databáze ale nesmí kvantita výrazně převyšovat kvalitu.

Pokud pravidelně posíláte na celý seznam kontaktů, zkontrolujte si, že se ve vaší databázi nevyskytuje příliš mnoho neaktivních příjemců, které vaše sdělení už z nějakého důvodu nezajímá nebo už třeba dávno používají jiný e-mail. Pravidelné posílání e-mailů na neaktivní adresy vám nepřináší žádné konverze a zhoršujete si statistiky i doručitelnost. Přitom vyselektování neaktivních kontaktů v Ecomailu zabere pár minut. Jak na to? Otevřete si seznam kontaktů – segmentace – nastavte segment dle aktivity v kampani podle příkladu níže. Následně zjistíte, v jaké kondici je právě vaše databáze. 

Segment neaktivní
Takhle může vypadat segment „neaktivní“

Obecně doporučujeme komunikovat častěji s aktivní částí databáze. S neaktivními adresami je pak nutné pracovat jinak. Stanovte si, kdy už jsou pro vás odběratelé neaktivní a snažte se je následně „vrátit do hry“ tzv. reaktivační kampaní. Pokud byste potřebovali poradit s pročištěním databáze nebo s nastavením reaktivační kampaně, ozvěte se nám

✔️ Popřemýšlejte nad způsobem získávání nových kontaktů

Zjistili jste, že máte databázi plnou neaktivních adres? Začněte aktivně sbírat nové kontakty, které vaši databázi „oživí“. Kromě sběru kontaktů z objednávek se zaměřte i na sběr e-mailových adres vašich potenciálních zákazníků. Mrkněte na způsoby sběru kontaktů >>

Pokud ještě nemáte na webu nastavený formulář nebo pop-up okno, je nejvyšší čas to vyzkoušet. V Ecomail aplikaci můžete snadno vytvořit vizuálně přitažlivé formuláře, které vám pomohou nalákat nové kontakty. Výhodou je, že nové adresy automaticky padají do seznamu u Ecomailu. Můžete tak získané odběratele okamžitě zaujmout nápaditou uvítací kampaní.

Nekopírujte konkurenci a buďte kreativní. Do formuláře nezapomeňte vždy přidat nějaké lákadlo, které zaujme právě vaše odběratele. Nemusí se nutně jednat o slevu 100 Kč na první nákup. Nabídnout můžete třeba hodnotný obsah, který od vás nováček získá.

honest market popup
Pop-up formulář e-shopu se zdravou výživou, který se zobrazí těsně před odchodem z webu.

✔️ Seznamte se lépe se svým publikem a posílejte relevantní nabídky

Nikdo se rád neprohrabuje tunou obchodních zpráv, které se ho netýkají. Jak z toho ven? Posílejte e-maily na vybrané skupiny – tzv. segmenty. Nejdříve je nutné sbírat kromě e-mailů i další data o vašich odběratelích. Podle získaných informací pak můžete uživatele rozdělit do skupin/segmentů. 

Nejčastěji se jedná o vlastnosti zákazníků (jméno, věk, pohlaví, bydliště), chování v e-mailových kampaních (otevření, prokliky) nebo chování na webu (trackování pohybu na webu, dokončené objednávky). 

Přečtěte si náš návod a se základními segmenty můžete začít ještě dnes – úvod do segmentace >> 

✔️ Pište předměty e-mailů na základě dat, ne odhadu

Asi tušíte, že předmět má významný vliv na úspešnost vašeho e-mailu. Často se nemůžete rozhodnout, jaký předmět zvolit? Vyzkoušejte A/B testování. Na část seznamu adres jsou odeslány e-maily se dvěma různými předměty. Ecomail pak během několika hodin vyhodnotí, který z předmětů se adresátům více líbí, a na základě toho odešle zbytku kontaktů vítěznou variantu. 

Testovat můžete různou délku textů, zkuste předmět personalizovat a oslovit adresáty jménem, nebo se podívejte, jak reagují, když dáte do předmětu číslice nebo třeba otázku. Možností je mnoho. Nezapomeňte se ale z výsledků testování vždy poučit.

✔️ Projděte statistiky a zjistěte, jaké kampaně vám nejlépe fungovaly

Nevyhodnocujte pouze aktuální kampaň. Podívejte se na rozesílky s odstupem a zkuste přijít na to, co funguje zrovna na vaše publikum. V sekci reporty si v Ecomailu můžete stáhnout statistiky třeba za poslední rok. 

reporty-novecc81
Vyexportujte si statistiky za vybrané období přímo z aplikace.

Porovnávejte den a čas rozesílky, předmět, obsah, publikum ve vztahu k výsledkům – open rate a click rate. A pokud máte e-shop, je důležité sledovat kampaně i pomocí Google Analytics, kde uvidíte i množství konverzí. Pokud ještě vaše kampaně nesledujete v GA, stačí jen zaškrtnout políčko pro sledování přímo v tvorbě e-mailové kampaně. Více v naší nápovědě >>

✔️ Víte, jak jste na tom s doručitelností?

Pokud máte podezření, že nemáte dobré výsledky kampaní, zkontrolujte i doručitelnost. Ta je tím nejdůležitějším faktorem e-mailingu a rozhodně byste ji neměli podceňovat. Teprve když jsou newslettery doručeny, můžete řešit, jaký měly dopad. V opačném případě byste zbytečně investovali peníze i čas bez jakékoliv návratnosti. 

Jak se vyhnout spam složce se dočtete v našem předchozím článku.

✔️ Zvyšte si obraty z e-mailingu pomocí automatizovaných kampaní 

Nebojte se automatizací. Jejich nastavení není tak složité, jak by se mohlo na první pohled zdát. Využijte letní měsíce a zjistěte, co všechno automatizované kampaně umožňují a v čem by vám mohly pomoci. Jejich hlavní výhodou je, že posílají automaticky e-maily za vás, takže vám ušetří spoustu času. Doporučujeme začít s jednoduššími automaty jako je uvítací kampaň po přihlášení k odběru nebo přání k svátku. Následně můžete vyzkoušet připomínku opuštěného košíku, reaktivační či retenční kampaně. 

Podívejte se, jak na automatizace v Ecomailu >>

A pokud už máte automaty spuštěny, můžete období prázdnin využít pro jejich kontrolu nebo případnou optimalizaci. Ujistěte se, zda je jejich obsah stále relevantní, informace aktuální a všechny odkazy funkční. Nezapomeňte zkontrolovat také reporty.

svátek
Personalizované přání k svátku posílané automaticky.

✔️ Každý projekt vyžaduje pečlivé plánování – včetně vašeho e-mailingu

Využijte toho, že vás netlačí čas a v klidu si sestavte e-mailingovou strategii na nadcházející sezónu už nyní. Začněte definováním vašich cílů a stanovte si časový plán, který vám usnadní řízení celého procesu. Čím podrobnější bude, tím více vám následně ušetří práci. 

Dejte si dohromady termíny svátků a témata, která můžete zahrnout do následujících e-mailových kampaní, ať už jde o začátek školního roku, první podzimní den, black friday nebo třeba světový den vína. Pro plán vašich kampaní můžete použít jednoduchou tabulku, kde si vše zanesete.

Přišli jste na to, že nemáte čas se e-mail marketingu sami aktivně věnovat? Nechte vše na nás. Rádi vám navrhneme šablonu, připravíme kampaně nebo vymyslíme celou strategii. Podívejte se, jaké služby nabízíme >> 

planning

✔️ Podívejte se, co dělá vaše konkurence

Pro každého podnikatele je důležité sledovat i konkurenci, ať už jde o jejich produkty, reklamu, webové stránky, e-mailing či komunikaci na sociálních sítích. Spojte se s konkurenty na sociálních médiích tím, že je budete “sledovat”, nebo je “olajkujete”. Můžete sledovat jejich webové stránky, přihlásit se k odběru novinek, věnovat pozornost novinkám, které zavádějí a popřemýšlet, zda je můžete také aplikovat.

Rozhodně nikoho nekopírujte, ale nechte se inspirovat. Třeba přijdete na nějakou důležitou mezeru ve vaší komunikaci.

TIP: Zaregistrujte se do služby Google Alerts a získávejte pravidelné informace o novinkách na dané vyhledávací výrazy, na které chcete být upozorňováni – z novinek, blogů, videí či diskuzí. Frekvenci zasílání oznámení si nastavíte sami.

✔️ Vzdělávejte se a sledujte nejnovější trendy

Nemáte čas učit se pracovat s Ecomailem krok po kroku? Máte načteno několik návodů, ale přesto nevíte, jak začít s e-mailingem zrovna u vašeho podnikání? Objednejte se k nám v létě na individuální workshop na míru. Naše profesionální lektorky vás naučí efektivně pracovat s nástrojem a navrhnout možnosti pro váš e-mail marketing. Pro více informací napište na support@ecomail.cz

Začněte sledovat novinky a trendy, abyste byli neustále v obraze. Inspiraci vám mohou dodat například tyto stránky tyinternety.cz, Marketing journal nebo třeba marketingland.com. Můžete nás sledovat také na našem Facebooku, kde pravidelně zveřejňujeme tipy pro fungující e-mailing a novinky v Ecomail aplikaci.

✔️ A to nejdůležitější na závěr – užívejte si slunečních paprsků! 🌞

Působení slunečního záření tvoří v kůži vitamín D, který je důležitý pro správné fungování imunitního systému, ale je i posilovač dobré nálady. Vypněte tedy počítač a hurá ven s vašimi přáteli nebo rodinou!

Věříme, že teď už víte, jak můžete využít léto naplno ve prospěch vašeho e-mailingu. Tak se do toho ponořte 🙂

Summer Pool GIF by Lobster Studio - Find & Share on GIPHY

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

%d bloggers like this: