17 prověřených způsobů, jak získávat nové kontakty

Dobře fungující e-mail marketing se neobejde bez aktuální databáze vlastních kontaktů. Vybudovat kvalitní databázi není nic jednoduchého. Pro každou firmu je taková databáze velmi cenná a střeží si ji jako oko v hlavě. Teprve začínáte s e-mailingem nebo chcete rozšiřovat svůj seznam kontaktů? Níže naleznete několik tipů, jak nové kontakty získat.

Rozhodně se neuchylujte k tvorbě nebo aktualizaci databáze koupenými kontakty. Koupit kontakty je sice na první pohled nejjednodušší řešení, ale z dlouhodobého hlediska neefektivní a hlavně nezákonné. Existuje mnoho možností, jak získat kontakty legálně. A co je nejdůležitější, nebudete posílat spam. Pokud nabídnete vaší cílové skupině zajímavý obsah, nové kontakty se vám jen pohrnou.

Proč si nekupovat databázi si můžete přečíst v našem článku.

„Nenechte návštěvníky vašeho webu jen tak odejít“

1. Klasický formulář

Základním metoda je přidání jednoduchého formuláře pro odběr novinek na váš web. Jedná se o stabilní formulář, který máte na webu pořád, aby měl zákazník kdykoli možnost se k vašemu newsletteru přihlásit. Je důležité vytvořit text pro přihlášení kreativně, aby vaše zákazníky zaujal.

Statické formuláře s jednoduchým popiskem, proč se má uživatel zaregistrovat a co má očekávat.

2. Pop-up formulář

Stále fungují. Zamyslete se však nad obsahem a zobrazením. Nastavte zobrazení tak, aby návštěvníka vašeho webu pop-up co nejméně obtěžoval a zároveň se zobrazil v tu správnou chvíli. Na základě výsledků našich klientů nejvíce funguje zobrazení pop-up okna po načtení několika stránek nebo po určitém čase stráveném na stránce. Za zmínku také stojí zobrazení pop-up okna ve chvíli, kdy chce zákazník opustit stránku. Nebojte se však zobrazení i obsah testovat. Jen tak nejlépe poznáte, co platí právě na vaše zákazníky.

Pop-up formulář, kde kromě e-mailu může uživatel zadat také pohlaví.

3. Formulář pod článkem

Máte na webu blog, zveřejňujete případové studie nebo třeba zajímavá videa? Přidejte pod články formulář k odběru. Typickým příkladem může být „Nechte si pravidelně zasílat zajímavé články z oblasti…“.

4. E-book

e-booky se v poslední době doslova roztrhl pytel. Dejte si proto na obsahu záležet. Pokud plánujete tvořit e-book s primárním cílem rychle a jednoduše nasbírat kontakty a obsah není ničím výjimečný, zvolte raději jiný typ sběru kontaktů.

Pop-up formulář s nabídkou e-booku.

5. Dotazy, chat, komentáře

Některé společnosti před vznesením požadavku nebo přidáním komentáře na jejich webu vyzývají své uživatele k vložení e-mailu. Zvažte přidání tohoto požadavku také na váš web.

6. Rychlý dotazník

U těchto „rychlovýzkumů“ doporučuji klást pouze jednu otázku. Pro výzkum můžete použít třeba pop-up okno. Vždy se snažte vaši otázku zdůvodnit. Například: „Rádi bychom Vám zaslali dárek k narozeninám. Jaké je Vaše datum narození?“

Více o nastavení webových formulářů v Ecomailu zde.

„Sbírejte na Facebooku kromě lajků také e-maily“

7. Facebook Lead Ads

Využijte sponzorovaný příspěvek na Facebooku nebo Instagramu pro sběr kontaktů. Proces sběru kontaktů je podobný jako u klasického webového formuláře. Výhodou však je, že uživatel nemusí pracně vyplňovat své údaje, ale Facebook je „předvyplní“ za něj a uživatel už jen potvrdí souhlas. Usnadní to tak registraci především na mobilních zařízeních. Formulář na sociální síti můžete snadno synchronizovat se seznamem kontaktů ve vašem účtu u Ecomailu. Pak už jen pro nové kontakty nastavte šikovnou welcome sérii.

 

fb-lead

8. Facebook page tab

Máte hodně fanoušků na vaší facebookové stránce, ale potřebujete více kontaktů pro e-mailing? Přidejte si na Facebook záložku „newsletter“ pro sběr nových kontaktů. Jednoduchý návod naleznete v naší nápovědě.

„Se soutěžemi buďte opatrní“

9. Soutěže

Mezi oblíbené metody sběru kontaktů bezpochyby patří soutěže. Obsah soutěže však dobře promyslete a pohlídejte si návratnost investic. Ve srovnání s jinými metodami sběru pravděpodobně získáte více kontaktů, ale může stát, že poměrně velké procento kontaktů vám do budoucna nic nepřinese. Tento nedostatek zmírníte, pokud je výhra některý z vašich produktů či služeb. Pro soutěže na Facebooku doporučuji využít výše popsané Facebook Lead Ads.

Takto může vypadat soutěž na Facebooku s cílem nasbírat kontakty pomocí Lead Ad.

„Vytěžte z vaší databáze maximum“

10. Doporučení přátelům a zákaznický affiliate

Doporučení produktu nebo služby přátelům určitě patří mezi efektivní metody. Modelů existuje několik. Nejčastější jsou „sleva pouze příteli“, „sleva pro přítele i zákazníka“ nebo „sleva pro přítele a dárek pro zákazníka“. Můžete vyzkoušet také zákaznický affiliate, kdy zákazník sbírá body/peněžní částku za doporučení. V určitou chvíli si pak může zákazník vybrat odměnu za úspěšná doporučení – zákazník na základě doporučení nakoupil.

Po nákupu může zákazník darovat slevu svým přátelům.

11. Bonusový program

Vytvořte věrnostní program. Nalákat do bonusového programu můžete vaše zákazníky/potencionální zákazníky speciálními výhodami, na které zatím nemohou dosáhnout např. „Nová kolekce zatím dostupná pouze pro členy klubu.“ nebo „Tajné slevy pouze pro členy klubu“. V rámci věrnostního programu mohou zákazníci samozřejmě sbírat body, které jim do budoucna také přinesou určité zvýhodnění. Při registraci do bonusového programu můžete od vašich zákazníků požadovat více informací, než jen e-mailovou adresu. Díky většímu množství dat budete schopni lépe zacílit vaše sdělení.

V rámci registračního formuláře požadujte více údajů.

12. Nákupy

Zákazníky, kteří u vás nedávno nakoupili, můžete také oslovit běžnou e-mail kampaní. O těchto kontaktech již máte více informací, takže se snažte vaše sdělení maximálně personalizovat. Dávejte si pozor na zákazníky, kteří u vás sice nakoupili, ale neoslovili jste je více než půl roku. Spotřebitelé mají krátkou paměť a mohli by vaše sdělení označit jako nevyžádané. Pošlete raději reaktivační kampaň, kdy zákazníkovi poděkujete za věrnost a přidáte malý dárek k „výročí prvního nákupu“.

E-mail s oslovením zákazníka po uplynutí 1 roku od nákupu.

„Uspořádejte webinář“

13. Webinář

Uspořádejte webinář. Zájemci se na něj mohou přihlásit přes webový formulář. Podělte se o své vlastní zkušenosti nebo pozvěte zajímavé hosty z oboru, se kterými můžete během webináře vést rozhovor. Díky jejich zapojení se informace o konání webináře dostane mezi více lidí a tím pravděpodobně účast na samotném webináři vzroste.

„Nezapomeňte na off-line sběr kontaktů“

14. Vlastní eventy

Nové kontakty můžete získat také na seminářích, konferencích nebo workshopech. Na akci je většinou nutná online registrace. V rámci eventu můžete uspořádat soutěž, tombolu nebo připravit jednoduchou anketu. Na vlastních promoakcích také nezapomínejte na sběr kontaktů a za nový e-mail odměňujte.

15. Partnerství

Stala se vaše společnost partnerem třeba letního festivalu? Sbírejte na promo stánku kontakty do soutěže nebo potencionální zákazníky za kontakt odměňujte. Dárky by měly odpovídat cílové skupině.

16. Na prodejně

V případě, že vaši činnost provozujete také v kamenné prodejně, nebojte se zákazníky aktivně oslovovat. Nejčastěji se jedná o pozvání do věrnostního programu nebo nabídku speciální slevy na další nákup. Sleva na další nákup může být zákazníkovi zaslaná na e-mail. Eliminujete tak sběr falešných e-mail adres.

„Telefonní číslo se může někdy hodit“

17. SMS upomínky

V některých případech se nebojte požádat také o telefonní čísla vašich zákazníků. Pokud dostatečně zdůvodníte, proč telefonní číslo vyžadujete, zákazník jej rád poskytne. V rámci nástroje Ecomail.cz můžete kromě e-mail kampaní posílat také sms kampaně. Nejčastěji jsou využívány pro připomenutí rezervací nebo zaslání pozvánky na event pro VIP zákazníky. SMS zpráva je mnohem osobnější než e-mail. Vyvarujte se proto častému posíláním akčních nabídek apod. Zákazníkovi by se to nemuselo líbit.

Den před návštěvou zákazníkovi připomeňte rezervaci.

Pomocí výše popsaných tipů můžete postupně budovat hodnotnou databází lidí, kteří vás budou schopni identifikovat a budou vědět, co od vašich sdělení očekávat. Můžete si být jisti pozitivní zpětnou vazbou.

Jaký způsob sběru kontaktů zabírá na vaše zákazníky? Využíváte nějakou jinou metodu sběru kontaktů? Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

 

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

Blog na WordPress.com.

Nahoru ↑

%d bloggers like this: