Valentýn slaví více než polovina Čechů, což z něj dělá ideální nákupní příležitost. Každý potřebuje pro svou polovičku sehnat ten nejlepší dárek a byla by škoda toho nevyužít. Vytvořte pro své zákazníky kampaně, do kterých se zamilují. Tady je 14 osvědčených tipů, jak na to ❤️
1. Vše si naplánujte
Časový plán u valentýnské kampaně je velmi důležitý. Nechte svým zákazníkům dostatek času na nákup. Nejvhodnější doba k zahájení kampaně je šest až sedm dní před 14. únorem.
V této době můžete poslat 3-4 různé e-maily s valentýnskou nabídkou. Podívejte se, jaké dny a časy pro vás fungovaly v minulých kampaních a použijte stejnou strategii k plánování valentýnských e-mailů.
2. Dodejte valentýnský dárek včas
Znáte jeden z hlavních důvodů, proč zákazníci nenakupují online těsně před Valentýnem?
Není to proto, že by se jim vaše nabídka nelíbila, nebo proto, že by měli pocit, že je zboží například moc drahé. Bojí se, že perfektní dárek pro drahou polovičku přijde pozdě!
Proto by v předmětu nebo obsahu newsletteru mělo zaznít ujištění, že 14.2 bude jejich dárek doma. Dejte si, ale opravdu záležet na tom, abyste svůj slib o včasném doručení splnili 🙂
Ujištění o zaslání dárku včas může zákazníka přimět k nákupu zrovna na vašem e-shopu.
3. Rozdělte nabídky pro ni a pro něj
Odběratelé věnují čtení vašeho newsletteru pouze 2-5 sekund. Pošlete jim relevantní nabídku na základě dat, která o nich máte. Příliš obecné nabídky totiž nemají takový úspěch.
Pro valentýnskou kampaň doporučujeme vytvořit například segmenty podle pohlaví, na které pak můžete zasílat nabídky zvlášť s Dárky pro něj a s Dárky pro ni. Někteří zajisté ocení připomenutí, že by mohli na Valentýna udělat své polovičce radost 🙂
A pokud nemáte informaci o pohlaví vašich odběratelů? Bez obav! Vytvořte newsletter, který bude rozdělený na nabídku pro ni a pro něj.
Newsletter nalevo nabízí zboží pouze pro něj – tuto nabídku můžete využít, pokud máte informaci o pohlaví vašich odběratelů. Pokud nemáte informaci o pohlaví, tak se inspirujte newsletterem napravo, který je rozdělený na nabídku pro ni i pro něj.
4. Myslete na to, že někdo může být single
Nezapomeňte, že ne každý odběratel žije v páru, a nebojte se do kampaní zahrnout také speciální nabídky pro jednotlivce, domácí mazlíčky, členy rodiny, přátele a nebo další milované osoby.
Podle statistik až 60 % zákazníků nakupuje na Valentýna pro členy rodiny, 25 % pro přátele a 20 % pro své mazlíčky. Vaši zákazníci mohou být po zahrnutí všech typů lásky do e-mailových kampaní příjemně překvapeni.
Nabídka na Valentýna i pro nezadané může odběratele mile překvapit.
5. Nejpoutavější předmět díky A/B testování
Při tvorbě kampaně se vyhněte používání fádních předmětů jako je například → Šťastný Valentýn. Pokud se podíváte do své schránky na valentýnské kampaně z minulých let, určitě najdete nějaký podobný. Nebojte se odlišit, aby byla vaše kampaň neodolatelná a vyzývala k otevření.
Při výběru předmětu se držte následujících tipů:
- Personalizujte
- Vyvolejte zvědavost
- Naléhejte s časovým omezením nabídky
- Zmiňte speciální valentýnskou nabídku
Pokud budete posílat kampaň, která se bude týkat pouze dárků pro ženy, tak to rozhodně vypíchněte už v předmětu a použijte například → Potřebujete pomoci s dárkem na Valentýna? 5 perfektních dárků pro ni 👠
Do kampaně nezapomeňte vložit také tzv. preheader, což je první text hned za předmětem.
V preheadru popište další podrobnosti o kampani, aby byla pro zákazníky co nejvíce atraktivní.
Podívejte se na příklady valentýnských předmětů a preheadrů různých e-shopů →
Inspirujte se příklady valentýnských předmětů.
Správně zvolený předmět může zvýšit míru otevření, až o desítky %. Zjistěte, na co vaši odběratelé na Valentýna slyší pomocí A/B testování.
TIP: Jak je to s emoji v předmětu? 🤷♀️
V příkladech předmětů, které jsme ukázali výše se v některých případech vyskytují emoji.
Pokud je budete chtít využít také pro svou kampaň, tak si nejprve pečlivě odpovězte na tyto otázky:
- Je emoji vhodné pro mou značku?
- Koresponduje s mým publikem (cílová skupina)?
- Doplňuje nějakým způsobem předmět?
Pokud si s využitím emoji nejste jistí, tak opět vyzkoušejte A/B testování. Jednoduše tak zjistíte, zda emoji na vaše odběratele působí či nikoliv.
Upozornění: Přemíra emoji v předmětu může uškodit vaší doručitelnosti a proto je využívejte s rozmyslem 😉
6. Zvolte šablonu s valentýnskou tématikou
Málo který svátek má tak jasně definovanou identitu jako je právě den svatého Valentýna. V šablonách se především využívají různé odstíny červené, růžové a bílé barvy a nechybí symboly lásky jako jsou srdce nebo růže.
Využijete 10 jedinečných šablon z naší nabídky (najdete je ve svém účtu v sekci Šablony → Valentýn), abyste nenechali nikoho na pochybách, že jste vytvořili speciální newsletter pro svátek všech zamilovaných. Do šablony ale nezapomeňte promítnout identitu vaší značky.
Vyberte si z naší nabídky přednastavených šablon →
S našimi šablonami vytvoříte valentýnský newsletter raz dva.
7. Zapojte do šablony interaktivní obsah
Odlište se v záplavě valentýnských nabídek a vložte do newsletteru také interaktivní obsah. Použít můžete zajímavý gif, videoobsah nebo odpočítávadlo.
Zákazníky může interaktivní forma newsletteru více zaujmout a mohou se rozhodnout nakoupit. Jak může interaktivní obsah vypadat? →
Odpočítávadlo v newsletteru může zákazníka mnohem více zaujmout.
8. Nabídněte zákazníkům speciální akci, do které se zamilují
Potenciální zákazník navštíví v průměru pouze 1–3 weby, než si vybere dárek pro svou drahou polovičku. Proto nepropásněte svou šanci a svou speciální valentýnskou nabídku vyšperkujte k dokonalosti.
Zkuste v newsletteru nabídnout dopravu zdarma, slevu na vybraný “valentýnský” sortiment, nebo dárek k nákupu.
Podívejte se na atraktivní newsletter se slevovou nabídkou od kosmetické značky Yves Rocher →
Akční slevová nabídka parfémů “pro ni” v newsletteru od Yves Rocher.
9. Využijte sílu dárkových (e)karet
Večeře při svíčkách, květiny, nebo šperk? Muži i ženy mají každý rok stejné dilema, když mají za úkol najít perfektní dárek k Valentýnu. Tradiční dárkové karty, poukázky a elektronické dárkové karty mohou být proto valentýnským záchranářem pro ty, kteří nemohou přijít na to, co koupit.
Podle výzkumu společnosti Deloitte 43 % lidí zvolí raději dárkovou kartu, protože sází na jistotu. Proč je tedy nepropagovat ve svých newsletterech? Je to perfektní způsob, jak oslovit odběratele, kteří dávají přednost bezpečné variantě před valentýnským překvapením.
Romantický dárkový poukaz od e-shopu Astratex, který potěší snad každou ženu.
10. Spusťte automatické kampaně
Jak už jsme psali výše, tak období sv. Valentýna je skvělá nákupní příležitost. Abyste ještě více podpořili tržby spojené s tímto svátkem, nezapomeňte kromě běžných kampaní spustit i ty automatické. Ty mají zpravidla lepší výsledky, protože jsou odběratelům šité na míru.
Pro tento svátek doporučujeme mít spuštěnou automatizaci opuštěného košíku, nebo také opuštěného prohlížení. Obě automatizace za vás odesílají produkty, o které se odběratel zajímal a měl je pravděpodobně v plánu zakoupit.
Automatizace opuštěného košíku patří mezi nejúspěšnější kampaně – využijte ji na Valentýna a zvyšte tržby na svém e-shopu.
TIP: Automatizaci opuštěného košíku najdete mezi našimi přednastavenými scénáři automatizací, takže ji nastavíte během pár minut a bez obtíží.
11. Ukažte vašim odběratelům lásku jiným způsobem
Aby vaše valentýnské kampaně nebyly jen konverzní, nabídněte i něco osobnějšího – milostný dopis vašim zákazníkům s přidanou hodnotou. S trochou personalizace v e-mailu můžete každému ze svých odběratelů a zákazníků ukázat, co pro vás znamenají. Tento typ newsletteru může být pro vaše odběratele něčím novým a originálním, co připoutá jejich pozornost.
V newsletteru můžete zmínit, jak dlouho už trvá váš společný vztah, to může být například doba od první objednávky, a jaké dárky na Valentýna by se příjemci mohly líbit na základě už zakoupených produktů v minulosti.
Inspirujte se kampaní od společnosti Ritual Co. Ve valentýnském newsletteru vzpomínají na čas, který strávili společně s příjemcem.
Ukázka originálního newsletteru od společnosti Ritual co.
12. Pošťouchnete prokrastinátory
Určitě spousta z vás někdy zažila shánění dárku na Valentýna na poslední chvíli a nebo nerozhodnost, co drahé polovičce koupit.
Pošlete ještě několik dní před valentýnem tzv. LAST CHANCE newsletter, ve kterém připomenete poslední šanci koupit dárek. Opět se nebojte přihodit speciální akční nabídku, odpočítávadlo, které bude signalizovat čas poslední možné objednávky, nebo právě dárkovou (e)kartu. U té uveďte její největší výhodu – odběratelé ji mohou koupit přímo v den D.
Pošlete urgující e-mail, který bude signalizovat poslední šanci na nákup dárku.
13. Láska na více než jednu noc
Valentýnská sezóna znamená pro některé e-shopy malé Vánoce, protože nakupují i zákazníci, kteří nejsou mimo svátky příliš aktivní. Jak si ale udržet přízeň jednorázových nákupčích po celý rok? S e-mailingem to bude hračka.
Využijte automatizaci Odměna 30 dní po nákupu, ve které můžete zákazníkovi zaslat slevový kód 30 dní po jeho poslední objednávce. Díky automatizaci tak zákazníka motivujete k dalšímu nákupu mimo sezónu.
Ukázka automatizace, která může jednorázového zákazníka motivovat k dalšímu nákupu.
TIP: Automatizaci Odměna 30 dní po nákupu najdete mezi našimi přednastavenými scénáři automatizací, takže ji nastavíte během pár minut a bez obtíží.
14. Praktický přehled, na co na Valentýna nezapomenout
- Valentýnské kampaně si pečlivě a včas naplánujte
- Segmentujte podle pohlaví a rozlišujte nabídky pro ni a pro něj
- Použijte poutavý předmět a preheader
- Ujistěte odběratele, že valentýnský dárek dorazí do 14. 2
- Myslete na to, že někdo může být single
- Zapojte interaktivní obsah
- Pošlete LAST CHANCE newsletter
- Použijte automatické kampaně – Opuštěný košík, Opuštěné prohlížení, Odměna 30 dní po nákupu
- Vytvořte nekonverzní rozesílku, ve které dáte svým odběratelům najevo, že vám na nich záleží 🙂
Celý tým Ecomail.cz vám přeje krásný den svatého Valentýna a hodně rozeslané lásky v e-mailových newsletterech.
Vložte váš komentář